بسته‌های معیشتی را پس بدهید!
بسته‌های معیشتی را پس بدهید!
عرصه: خیریه

در طول سال‌های فعالیت در حوزه کمک به نیازمندان، هنگام اهدای بسته‌های کمک معیشتی این تصویر در ذهنم شکل می‌گرفت که کاش روزی این افراد آنقدر توانایی کسب کنند که هنگام مراجعه خیرین، درب خانه را باز نکنند و از پشت درب بگویند: ممنون! ما دیگه به این بسته‌ها نیاز نداریم.
من «حسین ابراهیمی» هستم. 28سال سن دارم و طلبه سطح سه حوزه علیمه هستم. عضوی از گروه جهادی شهید سیدرضا مصطفوی و موسسه خیریه امام حسن مجتبی(ع) که در شهر فامنین استان همدان مستقر است.
گروه ما از سال ۱۳۹۵ با سرپرستی برادر «مرتضی هوشیار» و با مشارکت هفت نفر از دوستان مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی(ع) شکل گرفت. در امتداد این حرکت در سال ۱۳۹۸ گروه جهادی با نام «شهید میلاد مصطفوی»‌ از شهدای مدافع حرم شهرستان بهار تشکیل شد.
گروه جهادی ما در حوزه تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی فعالیت می‌کند. مناسبت‌هایی مانند نوروز، شب یلدا، ماه رمضان اوج فعالیت‌های ما است. از نظر آماری در این ایام حدود ۷۰ الی ۸۰ بسته تهیه و با همکاری هیئت محبین الزهرا در مسجد صاحب الزمان بسته بندی و توزیع می‌شود.
تشکیل صندوق قرض‌الحسنه هم فعالیت دیگر ما است. شروع فعالیت این صندوق کاملا مردمی بود و با فراخوان ما صد و پنجاه میلیون تومان جمع‌آوری و به نیازمندان در قالب وام اهدا شد.
در مرحله بعد تصمیم گرفتیم به جای توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان برای آن‌ها شغل ایجاد کنیم. ابتدا به افراد نیامند وام اشتغالزایی دادیم. آن‌هایی که توانایی ایجاد شغل داشتند خودشان دست به کار شدند و درباره افراد کم‌توان، فردی مسوول تامین اشتغال برای آن‌ها شد تا به مرور توانمند شده و دیگر نیازی به بسته معیشتی نداشته باشند. مبلغ وام‌های اشتغالزایی هم صد الی صد و پنجاه میلیون تومان بود که رقم قابل توجهی بود.
فعالیت دیگر ما تشکیل کلاس در مسجد صاحب الزمان و موسی بن جعفر(ع) در ایام مختلف سال بخصوص ماه رمضان بود. کلاس‌هایی که معمولا با حضور بیست الی سی نفر از علاقه‌مندان به آموزش قرآن و احکام تشکیل می‌شد و حتی مباحثی مانند: آموزش آداب معاشرت و نحوه تعامل با خانواده نیز آموزش داده می‌شد. کلاس‌های تقویتی هم برگزار می‌شد تا پایه علمی دانش آموزان تقویت شود.
روش ما برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی «توزیع صندوق صدقه»‌بود. از پنجاه صندوق شروع کردیم و به مرور به دویست صندوق رسیدیم و با تخیله صندوق‌ها در بازه زمانی دو تا سه ماهه منابع مالی خود را سازمان‌دهی کردیم.

 

 

 

 

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up