کشاورز جهادگر
کشاورز جهادگر
عرصه: خدمات اجتماعی


من سخنان مقام معظم رهبری را در رابطه با گروه‌های جهادی ‌شنیدم لذت ‌بردم و تصمیم گرفتم مسیری را باز کنم که من هم بتوانم در این عرصه خدمت کنم.

من «نبی الله امیری» متولد سال ۱۳۵۷ کارمند اداره آب و فاضلاب و مسوول گروه جهادی «سرداران شهید شهرستان ایجرود استان زنجان» هستم.

فعالیت گروه ما از سال ۱۳۹۲ آغاز شده و ثبت آن در سال ۱۳۹۷ صورت گرفته است. ما کار را با پانزده نفر شروع کردیم که بیشتر آنها کشاورز بودند. کشاورزان این توانایی را دارند که هر کاری را بتوانند انجام دهند و مهارت‌های مختلفی را از خود بروز دهند. همین مساله باعث می‌شود فعالیت‌های عمرانی ما متنوع و گسترده باشد.

در ابتدای کار برای سمپاشی مزارع کشاورزی اقدام کردیم که مورد استقبال روستاییان قرار گرفت و به ما پیشنهاد ساخت یک غسالخانه را دادند و همینطور مرحله به مرحله این کار را با لذت پیش‌بردیم.

تاکنون پانزده خانه را مرمت کرده و چهار واحد جدید هم احداث کرده‌ایم. ما نزدیک به بیست چشمه حمام و چهار غسالخانه در روستاها ساخته‌ایم. برای مساجد سرویس بهداشتی بنا کرده و مسجد نیمه کاره را به اتمام رسانده‌ایم. شهرستان ما هفتاد و چهار روستا دارد که ما همه آنها را تحت پوشش قرار داده‌ایم. یکی از اقدامات ما حضور در بحران‌های کشوری بوده است مثلا برای زلزله‌زدگان سرپل ذهاب تیم عمرانی اعزام و به مردم خدمت کردیم. در طی این سال‌ها صد و پنجاه اردوی جهادی برگزار کرده‌ایم که منابع مالی آن از طرف مردم و خیرین تامین شده است. برای تصمیم‌سازی و مشورت جلسات داخلی ما به طور ماهیانه برگزار می‌شود و تقسیم کار بین اعضا صورت می‌پذیرد.

رابطه خوبی با نهادها و ارگانها داریم مثلا کمیته‌امداد کسانی را که به کمک نیاز دارند به ما معرفی می‌کنند که مثلاً فلان مددجو نیاز به ساخت حمام و سرویس بهداشتی دارد. شیوه کار ما اینگونه است که وقتی به روستایی برای کار می‌رویم اگر ما ده نفر نیرو داریم ده نفر دیگر هم از مردم پای کار می‌آیند و به ما کمک می‌کنند.

گروه ما متعلق به نسل دوم انقلاب است. بحث جوانگرایی و جذب نیرو طی سال‌های اخیر خوب انجام نشده و من از خودم راضی نیستم.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up