کاهش معضلات اعتیاد، بیکاری و طلاق در مناطق محروم، با آموزش‌های صحیح گروهان‌جهادی
کاهش معضلات اعتیاد، بیکاری و طلاق در مناطق محروم، با آموزش‌های صحیح گروهان‌جهادی
عرصه: خدمات اجتماعی

امروزه گستردگی معضلات اجتماعی در جوامع مختلف، تا حدی بسیار است که نهاد‌های دولتی و نظارتی، از پوشش تمامی‌ آنها ناتوان بوده و نیاز به مساعدت مردم دارند؛ از این رو گروه‌های جهادی، متشکل از اعضای مردمی، وظیفه ابلاغ و رسیدگی به مشکلات مناطق محروم را عهده‌دار شده‌اند.

زینب‌السادات حقیقت، مسئول گروه‌جهادی نورالزهرا در بندر کنگان است. وی در خصوص اقدامات گروه‌جهادی خود اظهار کرد: از سال ۱۳۹۴ و با فعالیت ۳ عضو، گروه جهادی نورالزهرا متشکل از اعضای بانوان را تاسیس کرده و در کارهای‌ مختلف آموزشی، فرهنگی و توزیع بسته‌های معیشتی در روستاهای اطراف، مشغول شدیم.

وی افزود: با بررسی‌های انجام یافته به این نتیجه رسیدیم که نیاز اصلی در مناطق محروم روستاهای کنگان، توجه به بحث اعتیاد، طلاق و بیکاری بود؛ از این رو بیشتر توجه خود را روی این مباحث گذاشتیم و با شناسایی افراد به صورت تحقیق خانه‌به‌خانه، موفق شدیم اقدامات موثری در این زمینه انجام داده و در اولین اقدام با معرفی و انتقال معتادان به کمپ‌های ترک اعتیاد، گام مهمی در این مسیر برداشتیم.

حقیقت عنوان کرد: اقدام مهم دیگر در راستای محرومیت‌زدایی، معرفی افراد نیازمند و یافتن شغل برای آنها بود که موفق شدیم برای تعدادی از افراد روستایی که بیکار بودند و با مشکلات مختلفی مقابله می‌کردند، شغل پیدا کنیم و مسیر بازگشت به زندگی سالم را برای این افراد مهیا کنیم.

اعتیاد، معضلی جدی در مناطق محروم روستایی است

مسئول گروه‌جهادی نورالزهرا، با اشاره به گسترش معضل اعتیاد در بین اعضای خانواده‌های مناطق محروم گفت: در برخی روستاهای محروم که جمعیت آن گاها به کمتر از هزار نفر می‌رسد، کمپ‌هایی تشکیل شده که در این کمپ‌ها، افراد غیربومی از مناطق دیگر می‌آیند و با بسط و گسترش استفاده از مواد مخدر، اعتیاد را بین اهالی روستا شایع می‌کنند.

حقیقت تصریح کرد: افزایش گروه‌های جهادی و نظارت ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار، می‌تواند تا حد بسیاری در شیوع معضلاتی چون اعتیاد و فساد‌های اخلاقی موثر بوده و برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی بین جوانان و نوجوانان، که به عنوان بازدارنده محسوب می‌شود، از گسترش روزافزون این مشکلات اجتماعی جلوگیری می‌کند.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up