کاروان‌های سیّار، راهکار اجرای مراسمات مذهبی در دوران کرونا
کاروان‌های سیّار، راهکار اجرای مراسمات مذهبی در دوران کرونا
عرصه: خدمات اجتماعی

گروه‌های جهادی در شرایط سخت و متفاوت، همواره با اقدامات مهم و سنجیده خود، موجب تسهیل معیشت مردم شده و ارائه و اجرای راهکارها در لحظات متفاوت از زندگی مردم، آرامش را به خانه‌های آنها هدیه می‌دهد.

 

عرفان میرزا‌احمدی اهل شهرستان آذرشهر استان آذربایجان شرقی است‌. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم اظهار کرد: فعالیت ما تحت عنوان مجمع جوانان انتظار از سال ۱۳۹۲ شروع شده است. بعدها با گسترش فعالیت‌ها اقدام به تاسیس موسسه فرهنگی_تربیتی و گروه‌جهادی کرده و در سال ۱۴۰۰، سه مورد تخریب و ساخت صفر تا صد خانه‌های نیازمندان را انجام دادیم.

وی افزود: اهدای بسته‌های معیشتی و بسته‌های کمک‌یلدایی به مناسبت شب یلدا از جمله فعالیت‌های مهر مهدوی ما در گروه‌جهادی است؛ همچنین به دلیل عدم وجود سینما در شهرستان، مجوز پخش برخی فیلم‌های محبوب را گرفته و شرایط اکران فیلم را در شهرستان مهیا ساختیم.

میرزااحمدی عنوان کرد: تشکیل گروه‌ها و حلقه‌های تربیتی و فرهنگی با هدف آموزش و تقویت مباحث دینی و اخلاقی اعضای گروه، جلسات تفسیر و قرائت قرآن کریم، بیان احکام، مباحث معرفتی و نهضت کتابخوانی و معرفی کتاب، از دیگر اقدامات فرهنگی در گروهان جهادی انجام می‌شود.

تشکیل کاروان‌های سیار برای اجرای مراسمات در دوران کرونا

عضو گروه مجمع جوانان انتظار، در خصوص فعالیت‌های جهادی گروه در دوران همه‌گیری کرونا گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا، به دلیل اینکه مردم از مراسمات مذهبی دور بودند، تصمیم گرفتیم با تشکیل کاروان‌های سیار، مراسمات در ایام مختلف سال نظیر نیمه‌شعبان را با حضور در مناطق مختلف به اجرا در آوریم تا مردم بتوانند در مدتی که مراسمات انجام نمی‌شود نیز از این اقدامات بهره‌مند شوند.

وی در انتهای سخنان خود گفت: نرخ بیکاری در آذرشهر به دلیل وجود شهرک‌های صنعتی نزدیک به صفر است و این یک امتیاز مثبت برای اهالی منطقه محسوب می‌شود؛ علاوه بر آن آذرشهر یکی از اصلی‌ترین منابع سنگ‌های قیمتی است که پتانسیل بالایی برای ارتقاء جایگاه اقتصادی منطقه محسوب می‌شوند؛ اما متاسفانه این سنگ‌های قیمتی به صورت خام به نقاط مختلف کشور صادر شده و تبدیل به مصارف صنعتی و زینتی می‌شوند.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up