چادر مشکی را با تخفیف شصت درصدی می‌فروشیم
چادر مشکی را با تخفیف شصت درصدی می‌فروشیم
عرصه: خدمات اجتماعی, کسب و کار

 

ما با تمام ارگان‌ها و شهرستان‌ها ارتباط داریم و در اغلب جلسات شورای شهر در جهت حل مسائل مردم حضور پیدا می‌کنیم.

من «فضه رسولی» مسوول «گروه جهادی شهید حسن رسولی» و مدیر تعاونی زنان روستایی مهر ایجرود استان زنجان هستم. مدت بیست و پنج سال در پایگاه بسیج و فرماندهی آن فعالیت داشتم تا اینکه دو سال پیش‌گروه جهادی و تعاونی روستایی را در جهت حل مشکلات منطقه ایجاد کردم. ما در شهرستان زرین آباد فعالیت می‌کنیم که درگیر معضلات اجتماعی مثل بیکاری و اعتیاد است. اکثر جوانان برای دستیابی به درآمد کافی به تهران مراجعه و اغلب به شغل نانوایی مشغول می‌شوند. دوری از خانواده و فشار کاری باعث می‌شود خیلی از آنها به مواد مخدر گرایش پیدا کنند. برای همین جمع چهل نفره از دوستان کنار هم قرار گرفتیم و کم کم از روستاهای مختلف به ما پیوستند تا کارها کمی سامان بگیرد و این مشکلات حل شود.

یکی از اقدامات ما فعالیت در جهت پیشگیری از اعتیاد و ترک معتادان مواد مخدر بوده که افراد معتاد را جهت طی کردن مراحل پاکسازی به کمپ اعزام کرده‌ایم. برای اشتغال روستائیان محروم هم تعاونی توانسته واسطه‌ای برای فروش محصولات تولیدی خانم‌های خانه‌دار روستا باشد. فروشگاهی هم برای آنها ایجاد کرده‌ایم و در نمایشگاه‌های مختلف حضور داریم تا محصولات به فروش برسد. جهت حمایت از صنایع دستی از بنیاد برکت و سایر ارگان‌ها وام برای همه قالیبا‌ف‌ها دریافت کرده‌ایم تا سرمایه‌ای برای تولید و اشتغال داشته باشند و از همین طریق استاد-

شاگردی افرادی را که مهارتی نداشته‌اند آموزش داده‌ایم.

یکی دیگر از اقدامات تعاونی ما توزیع کالاهای اساسی و سایر محصولات با نرخ منصفانه و بدون سود برای محرومین بوده است. کالاهای اساسی به نرخ دولتی معمولاً به روستاها نمی‌رسید برای همین توانستیم از طریق شرکت تعاونی و توزیع کنندگان اصلی کالاها را دریافت و تا عمق روستاها توزیع کنیم.

برای تحقق موضوع عفاف و حجاب پخش‌کننده چادر مشکی هستیم و حدود سه هزار چادر مشکی در کل روستاهای اطراف پخش کردیم. چادری که ما حدود چهارصد هزار تومان می‌فروشیم، در تهران و شهرهای دیگر دو تا سه برابر قیمت دارد.

در حال حاضر شرایط بهبود یافته و مهاجرت جوانان به تهران رو به کاهش است. روستا به روستا شغل‌های مردم متفاوت است. در روستایی مردم فقط کشاورز هستند و در روستایی دیگر اغلب اهالی به شغل بنایی اشتغال دارند. اهالی روستای دیگر سنگ کارند و یا کوره آجرپزی دارند و ما بر اساس این تنوع خدمات دهی می‌کنیم.

ما با تمام ارگان‌ها و شهرستان‌ها ارتباط داریم و در اغلب جلسات شورای شهر در جهت حل مسائل مردم حضور پیدا می‌کنیم.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up