پوشش بیمه‌ای خدمات روان درمانی/ خدمات بیمه سلامت به توانخواهان
پوشش بیمه‌ای خدمات روان درمانی/ خدمات بیمه سلامت به توانخواهان
عرصه: خدمات اجتماعی

محمداسماعیل کاملی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به خدمات روانشناسی و مشاوره و همچنین خدمات روان درمانی تحت پوشش بیمه سلامت، گفت: سازمان بیمه سلامت در راستای حفاظت مالی بیشتر از بیمه شدگان و توسعه خدمات سلامت محور، با هدف ارتقا سلامتی مردم و افزایش سطح دسترسی آنان به خدمات سلامت، برنامه‌های متعددی را در سال گذشته و سال جاری تعیین نموده و در اولویت انجام قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین نیازها در حوزه سلامت خدمات روان درمانی و روانشناسی و مشاوره است، افزود: با تصویب شورای عالی بیمه استاندارد خرید راهبردی خدمات روانشناسی و مشاوره شامل ویزیت، خدمات روان درمانی فردی و گروهی به سازمان‌های بیمه گر پایه ابلاغ گردید.

کاملی تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت در راستای بهره مندی بیمه شدگان، این خدمات را در سامانه‌های خود بارگذاری کرد و بدین ترتیب تمامی افراد نیازمند این خدمات با رعایت ضوابط می‌توانند از حمایت‌های بیمه‌ای در این حوزه استفاده کنند.

وی در خصوص ارائه خدمات در مراکز دولتی و خصوصی، گفت: ویزیت و خدمات روان درمانی از گذشته توسط روانپزشکان ارائه شده و تحت پوشش بیمه بوده است، اما با مصوبه اخیر، خدمات تجویزی و یا ارائه شده توسط دانش آموختگان PHD و MDPHD روانشناسی بالینی و همچنین PHD روانشناسی سلامت نیز تحت پوشش قرار گرفته و در تمامی مالکیت‌ها از جمله مراکز خصوصی بر اساس تعرفه دولتی تحت پوشش بیمه است.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: در بخش سرپایی عمده پوشش‌های بیمه سلامت بر مبنای ۷۰ درصد تعرفه‌های دولتی است، لذا این موضوع برای خدمات روانشناسی هم جاری است.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up