پرواز خاکی محرومین را درمان میکند
پرواز خاکی محرومین را درمان میکند
عرصه: خدمات اجتماعی

هزینۀ فعالیت گروه از منابع مختلفی تأمین می­‌شود. یک بخش از آن را خیرین می­‌دهند یک بخش از آن را دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می‌کند. از بسیج دانشجویی و ستاد اجرایی کمک می­‌گیریم. بنیاد علوی کمک می­‌کند. در یکی از اردوهایی که برگزار کردیم با  یکی از گروه‌­های جهادی دیگر همکاری داشتیم که تأمین مالی به عهده­‌ی آنها بود. یک بخش را هم کمیتۀ امداد تقبل می­‌کند مثل تأمین اقلام مصرفی که به مددجویان­‌شان ارایه می­‌شود.

من سیده زهرا حسینی دانشجوی رشتۀ داروسازی و مسئول گروه جهادی پرواز خاکی دانشگاه زنجان هستم. این گروه از سال 1394 تأسیس شده است. بنده هم در دوران دانشجویی به آن پیوستم و اکنون مسئولیت این گروه را به عهده دارم.

گروه جهادی پرواز خاکی به صورت تخصصی در حوزۀ بهداشتی – درمانی فعالیت می­کند. هر چند در سایر بحث­های فرهنگی و عمرانی هم در حد وسع خودمان اقداماتی را انجام داده‌­ایم. چند منطقۀ استان زنجان تحت پوشش ما قراردارد و مناطق محروم را مد نظر داریم. اردوهایی را به صورت متناوب برگزار کرده‌­ایم. درمنطقۀ حلب شهرستان ایجرود، یک اردویی برگزار کردیم. و پایگاه درمانی – صحرایی داشتیم و درپنج روز توانستیم به 25 روستای منطقه خدمات دندانپزشکی، پزشکی، روانشناسی، تغذیه، مامایی، پزشک عمومی و داروخانه ارایه دهیم. در کنار این اقدامات، فعالیت‌­های عمرانی و فرهنگی هم داشتیم.

پس از آن یک اردویی در صائین قلعۀ استان زنجان به مدت 5 روز برگزار کردیم. حدودا 5 روز کل محرومین صائین قلعه و روستاهای اطراف را تحت پوشش خدمات درمانی قرار دادیم و این هم به همان صورت خدمات پزشکی، دندانپزشکی، روانشناسی، مامایی، مشاوره، تغذیه، آزمایشگاه و داروخانه بود.

اردوهای حاشیۀ شهر هم داریم که به صورت  یک روزه برگزار می­‌شود و ما جمعه­‌ها هرهفته به مناطق حاشیه‌نشین شهر زنجان مثل فاطمیه سایان، اسلام‌­آباد، فلسطین و رضوان می­‌رویم. خصوصا در زمستان که دمای منطقه خیلی پایین می­‌آید و امکان برگزاری اردوهای چند روزه در مناطق محروم نیست از برنامه یک روزه استفاده می­‌کنیم.

گروه ما 300 نفر عضو دارد و کسانی که به صورت دوره‌­ای به ما کمک می­‌کنند، حدودا 1000 نفر می­‌شوند. ولی هر اردو متناسب با نیاز و وسعت فعالیتی که وجود دارد، حضور پیدا می­‌کنند. مثلا در اردوی حلب 120 نفر و در اردوی صائین قلعه 40 نفر مشارکت داشتند.

هزینۀ فعالیت گروه از منابع مختلفی تأمین می­‌شود. یک بخش از آن را خیرین می­‌دهند یک بخش از آن را دانشگاه علوم پزشکی می­‌دهد. از بسیج دانشجویی و ستاد اجرایی کمک می‌­گیریم. بنیاد علوی کمک می‌­کند. در یکی از اردوهایی که برگزار کردیم با  یکی از گروه­‌های جهادی دیگر همکاری داشتیم که تأمین مالی به عهده‌­ی آنها بود. یک بخش را هم کمیتۀ امداد تقبل می­‌کند مثل تأمین اقلام مصرفی که به مددجویان­‌شان ارایه می‌­شود.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up