پایگاه مقاومت بسیجی که به داد یک محله رسید؛ از ایجاد مرکز نیکوکاری تا رفع کامل آسیب‌های اجتماعی در منطقه با بهره‌مندی از توان مردمی
پایگاه مقاومت بسیجی که به داد یک محله رسید؛ از ایجاد مرکز نیکوکاری تا رفع کامل آسیب‌های اجتماعی در منطقه با بهره‌مندی از توان مردمی
عرصه: خدمات اجتماعی

علیرضا فرشاد، مسوول پایگاه مقاومت بسیج شهید مدنی شهرستان مراغه در گفتگو با سایت خبری مامردم، اظهار کرد: مجموعه پایگاه شهید مدنی در یک منطقه محروم از لحاظ  معیشتی، فرهنگی و اجتماعی واقع شده است که با همت بسیجیان این پایگاه، محله به صورت یک دست و منسجم جذب پایگاه و مسجد شدند و در زمینه‌های مختلف از قبیل محرومیت زدایی و تشکیل مرکز نیکوکاری که الان 86 خانوار را تحت پوشش خود قرار داده، فعالیت انجام شده است.

وی افزود: علاوه بر موارد مذکور یک گروه جهادی زیر نظر پایگاه تشکیل شد و فقط در طول سال‌های کرونا 3000 بسته معیشتی، 30 هزار پرس غذای گرم در بین اهالی توزیع شد.

فرشاد ادامه داد: محله یک منطقه آسیب پذیر ازنظر مواد مخدر و سایر آسیب‌های اجتماعی بود که اما از سال 1378 با متمرکز شدن پایگاه مقاومت و جذب اهالی روند بهبود محله شروع شده و اکنون به یک محله امن از نظر اجتماعی تبدیل شده است.

مسوول پایگاه مقاومت بسیج شهید مدنی شهرستان مراغه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اعتیاد، اذعان کرد: ابتدا افرادی را که اعتیاد داشتند شناسایی و ارتباط مثبت برقرار می‌شد و به عنوان یک جرم به اعتیاد نگاه نکردیم بلکه به عنوان یک بیماری به موضوع نگاه داشتیم.

وی گفت: منشا و عامل افراد به دام افتاده در اعتیاد را شناسایی کردیم و با روشن شدن این موضوع فرایند درمان بسیار سهولت می‌یافت و با نظارت بچه‌های مسجد فرد بیمار اعتیاد را کنار گذاشته و در محلی مشغول کار می‌شد.

فرشاد در خصوص فعالیت‌های انجام شده در حوزه موسسه خیریه، تصریح کرد: در موسسه خیریه تلاش می‌کنیم در کنار اینکه نیازهای معیشتی‌شان رفع شود، بر روی پای خود نیز بیاستند و استقلال مالی یابند که در همین راستا حمایت‌های لازم برای راه اندازی مشاغل از جمله خیاطی انجام می‌شود.

مسوول پایگاه مقاومت بسیج شهید مدنی شهرستان مراغه با اشاره به راه‌اندازی یک فروشگاه مصرف در محله، بیان کرد: با راه اندازی این فروشگاه دست واسطه و دلالان کوتاه شد و کالاهای اساسی مصرفی خانوار از جمله گوشت حداقل 60 هزار تومان زیر قیمت بازار ارائه می‌شود.

فرشاد تاکید کرد: ریالی از ارگان یا نهاد دولتی دریافت نکردیم و همه نیازهای مجموعه توسط خیرین و مردم تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه صندوق قرض الحسنه امام مهدی (عج) طی 15 سال گذشته در محله دائر شده است، گفت: این صندوق تا حدودی پاسخگوی نیازهای اهالی منطقه بوده و مشکلات اهالی با اعطای وام قرض الحسنه حل شده که این نیازهای در ارتباط با نیازهای ضروری زندگی و یا نیاز به سرمایه اولیه برای اشتغال بوده است.

مسوول پایگاه مقاومت بسیج شهید مدنی شهرستان مراغه خاطر نشان کرد: در بحث ازدواج مرکز مشاوره داریم و در حوزه تسهیل گری ازدواج نیز اقدامات بسیار مناسبی انجام شده است و همه ساله برای خانواده‌های بی‌بضاعت جهیزیه تامین می‌شود.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up