ویزیت رایگان ۱۵۰ هزار بیمار در درمانگاه موسی‌بن‌جعفر(ع)
ویزیت رایگان ۱۵۰ هزار بیمار در درمانگاه موسی‌بن‌جعفر(ع)
عرصه: خدمات اجتماعی

موسسات خصوصی و مردم‌نهاد می‌توانند با ارائه خدمات رفاهی رایگان و ایجاد بستر‌های مناسب برای افراد بی‌بضاعت، نه از طریق کمک‌های مالی بلکه با کمک در حل مشکلات آنها، سهم بزرگی در رفع آسیب‌های اجتماعی داشته باشند؛ این را یکی از کارکنان درمانگاه موسی‌بن جعفر(ع) می‌گوید.

مسئول موسسه صالحون در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم اظهار کرد: فعالیت‌های موسسه مردم‌نهاد، بیشتر در محوریت‌های اجتماعی و پیرامون مسائل مردمی است‌. همچنین موفق شدیم ۲۷ نفر را در این موسسه مشغول به کار کنیم و در امور اجتماعی نیز فعالیت‌هایی بسیاری داشتیم.

وی افزود: توجه به بخش مسکن جوانان، یکی از فعالیت‌های مهم ما است به نحوی که از طریق نهادهای مختلف زوجینی که تازه ازدواج کردند و استطاعت مالی کافی ندارند را پیدا می‌کنیم و با تخصیص مقداری هزینه، به توانمندی این افراد می‌پردازیم و علاوه بر آن در مجتمع مسکونی امام‌رضا(ع)، با هزینه‌ کم این زوجین را به مدت ۳ تا ۴ سال مستقر کرده و در راه‌اندازی کسب‌وکار آنها کمک‌شان می‌کنیم.

وی عنوان کرد: از دیگر فعالیت‌های ما تاسیس مرکز بهداشت و درمانگاه مجهز به خدمات درمانی در یکی از محلات شهر بود که این درمانگاه تحت عنوان موسی‌بن‌جعفر(ع) احداث شد و به لطف افراد خیّر و نیروهای مردمی، در طول ۲ سال توانستیم ۱۵۰ هزار بیمار را به صورت رایگان ویزیت کنیم.

کاهش آسیب‌های اجتماعی با فعالیت‌های مثبت درمانی

مسئول موسسه صالحون تصریح کرد: یکی از شب‌ها که در درمانگاه نشسته بودیم، مسئولان بخش به همراه دادستان وارد درمانگاه شدند و ما نسبت به این حضور بدون اطلاع قبلی تعجب کردیم؛ دلیل حضور آنها برای تشکر و قدردانی از مجموعه درمانی موسی‌بن جعفر بود که به گفته خودشان، از بدو فعالیت این درمانگاه، آمار اعتیاد و جرم و جنایت در محله و منطقه کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در خاطره‌ای مشابه، یک بار تماس تلفنی به درمانگاه شد و یک آقا درخواست آمبولانس برای دخترش داشت اما گفت که هزینه پرداخت آمبولانس را ندارد. ما آمبولانس را اعزام کردیم و بعدها هزینه از طریق خیّرین پرداخت شد‌ چند روز بعد این آقا تماس گرفت و گفت که می‌خواهم هزینه را پرداخت کنم اما ما گفتیم که این هزینه از طریق خیرین پرداخت شده و به جای آن، برای چندین کودک، شرایط رفاهی ایجاد کنید؛ پس می‌بینیم که از این طریق نیز می‌توان گره آسیب‌های اجتماعی را به دست خود مردم باز کرد.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up