نقش موثر مطالبات رسانه‌ای گروه‌های جهادی در توسعه بافت شهری
نقش موثر مطالبات رسانه‌ای گروه‌های جهادی در توسعه بافت شهری
عرصه: خدمات اجتماعی

گروه‌های جهادی به دلیل اختیارات ویژه‌ای که دارند، علاوه بر دخالت مستقیم در حل مشکلات مردمی، قادر هستند تا با ورود به موضوعات مربوط به مناطق شهری خود و از طریق آسیب‌شناسی، چاره‌جویی و ابلاغ موثر مشکلات، نهادهای مربوطه را از وجود مشکلات اساسی در ساختار شهر و معیشت مردم آگاه ساخته و مسیر سعادت را برای همشهریان خود فراهم سازند.

 

محمد کماسی اهل شهرستان سنقر و کلیایی واقع در استان کرمانشاه است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری مامردم اظهار کرد: فعالیت‌های اجتماعی و جهادی در شهر ما رایج بوده و حدود ۱۰ گروه جهادی در این شهرستان فعالیت می‌کنند؛ همچنین فعالیت‌های ما به عنوان یکی از این گروهان جهادی،حول محور مسجد محله شکل میگیرد و این مسجد، از لحاظ وسعت بزرگترین مسجد شهر می‌باشد.

وی افزود: بیش از ۱۵ سال است که در این مسجد مشغول کارهای جهادی هستیم و در ابتدا کارهای آموزشی صورت می‌گرفت اما در سال ۱۳۹۶ با اخذ مجوز، موکب خود را تاسیس کردیم و این موکب، صرفا با اتکا به کمک‌های مردمی راه‌اندازی شد.

 

مطالبه برای ساخت اتوبانی که ۱۸ سال نیمه‌کاره بود

 

وی عنوان کرد: در ادامه فعالیت‌های خود هیئت مذهبی مسجد را نیز تاسیس کردیم و جوانان بسیاری روی کار آمدند؛ همچنین برای اطلاع‌رسانی بیشتر و ارتباط موثر، یک رسانه با عنوان ماهنامه شروع به کار کرد و فعالیت‌های ماهانه خود را از طریق این رسانه منتشر میکردیم و این رسانه کمک‌های بسیاری به ما کرد که از جمله آنها، اقدام به مطالبه برای تاسیس یک پارک یا مطالبه شروع به کار مجدد برای یک اتوبان بود که ۱۸ سال نیمه‌کاره مانده بود.

کماسی خاطرنشان کرد: تاسیس و شروع به کار موسسه نیکوکاری، به عنوان ماحصل اقدامات ما طی سالیان اخیر، برای کارهای جهادی و کمک به نیازمندان بود که مجوز تاسیس را از کمیته امداد دریافت کردیم و این موسسه به دلیل تازه تاسیس بودن، فعلا فعالیت‌های زیادی نداشته اما در اقدام اخیر به چندین بیمار نیازمند کمک‌رسانی شد و در آینده فعالیت‌های مثبتی در این موسسه نیکوکاری انجام می‌شود.

وی بیان کرد: توزیع بسته‌های معیشتی، کارهای محرومیت‌زدایی در روستاها و مناطق حاشیه شهر، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و برگزاری دوره‌های آموزشی، از دیگر اقدامات ما در قالب گروه جهادی بوده است.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up