مجید عباسی متولد 1355 از فعالین جهادی استان زنجان است که تحصیلات خود را در رشته مقطه کارشناسی در رشته علوم تربیتی و کارشناسی ارشد خود را در رشته کشاورزی به پایان رسانده و هم اکنون کارمند مؤسسه مصباح الهدی حسینیه اعظم زنجان بوده و از فعالین حوزه خدمت رسانی به مردم است.

وی از کارآفرینان برتر بسیج بوده و در جشنواره مجمع جهادگران استان زنجان در رشته عکس عنوان اول را از آن خودکرده است.

عباسی از مربیان صاحب‌نام در حوزه جوانان استان زنجان بوده  و دبیری ستاد ساماندهی امور جوانان زنجان را در کارنامه خود دارد.

از دیگر سوابق نامبرده می‌توان به کارآموز برتر فنی حرفه‌ای استان زنجان در سال 1393، خادم نمونه موکب شهدای زنجان و اوقاف حسینیه اعظم در سال1397 اشاره کرد.

کسب پایگاه برتر استان در سال‌های93، 95 و 1401 و کسب عنوان گروه جهادی برتر در سال‌های 95 الی 97 از جمله موفقیت‌های مجید عباسی است.

خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی ما مردم در خصوص آشنایی مردم با نحوه فعالیت‌های مجید عباسی به‌عنوان یکی از جهادگران نمونه استان زنجان پای صحبت‌های این فعال جهادی نشسته که مشروح آن به شرح ذیل است:

محدوده کاری ما سقاخانه و اطراف سقاخانه است. 50 نفر هم عضو داریم و تقریباً 60 درصد بالای لیسانس هستند و دانشجو هستند.

 

  • ما مردم : از چه سالی گروه جهادی تشکیل شد و چه شد که گروه جهادی را تشکیل دادید؟

عباسی: گروه جهادی ما با حضور تنی چند از جوانان فرهیخته و توانمند باهدف محرومیت‌زدایی در سال 95 راه اندازی شد.

اوایل فعالیت محله‌ای با نام سقاخانه را به‌عنوان یکی از مناطق محروم و فراموش شده زنجان آغاز کردیم تا ضمن محرومیت‌زدایی از این منطقه فراموش شده  و تجربه‌اندوزی با نحوه محرومیت‌زدایی و کار فرهنگی اثرگذار در جامعه زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در منطقه شویم.

سقاخانه محله‌ای بود که تنها ایام انتخابات از آن یاد می‌شد؛ چراکه کاندیداهای انتخاباتی تنها در ایام انتخابات بود که یاد مردم این منطقه می‌افتادند و در راستای جذب آرای مردم گوی رقابت را از هم می‌ربودند.

یک کوچه پایین‌تر کوچه‌ی ما بود و این وضعیت  و روحیه آرمان‌خواهی باعث شد تا با راه‌اندازی گروه جهادی به محله سقاخانه سروسامان داده و آن را به محله آرمانی در زنجان تبدیل کنیم.

تغییر رنگ موزه مستقر در این محله اولویت فعالیت گروه جهادی ما بود؛ چراکه بیش از 40 سال بود که کسی و یا نهادی به این موزه رسیدگی نکرده بود. فعالیت های عمرانی اولین بخش کار ما در بازسازی موزه بود و به همت جهادگران  و شهرداری سه پارک در محوطه سقاخانه ایجاد شد.

بعد از یک سال و نیم‌کار جهادی توانستیم اعتماد مسئولان را جلب کرده و امورات محوله را نحو احسن پیش ببریم بعد از ارائه هزینه آسفالت و رضایت مسئولان محله از گروه جهادی امروز هر مشکلی که گربانگیر محله سقاخانه می‌شود با گروه جهادی ما تماس برقرار می‌کنند.

در ایام کرونا نیز گروه جهادی ما از جمله گروه‌های فعال در امر کمک‌های مؤمنانه بود که با کمک خیرین و سپاه استان زنجان نزدیک 2 میلیارد تومان بسته های معیشتی را بین نیازمندان منطقه توزیع کردیم.

بازسازی 6 باب مدرسه، 4 باب خانه  و احداث 3باب خانه مسکونی در اطراف سقاتخانه از دیگر فعالیت های گروه جهادی ما است.

 

  • پایگاه اطلاع‌رسانی مردم ما: منابع مالی را از کجا تأمین می‌کنید؟

عباسی: بخشی از هزینه‌های گروه جهادی ما از خیرین و از سپاه تأمین می‌شود و بخشی نیز از پرورش مجدد گل‌های فصلی که شهرداری هرس و دور می‌ریزد تضمین می‌شود.

گل‌های هرس شده را در خانه‌ای که 600 متر وسعت دارد، می کاریم و بعد از 6 ماه شاخه ای 30 هزارتومان فروش می رود که از این میان 15 هزار تومان سود حاصل می شود که صرف کارهای جهادی می کنیم.

بخشی از هزینه‌های گروه جهادی را از لاستیک‌های دورریز تأمین می‌کنیم. لاستیک‌هایی که به درد نمی‌خورند و بیرون انداخته می‌شوند جمع‌آوری و به گلدان تبدیل می‌کنیم که هرکدام به مبلغ 200 هزار الی 300 هزار تومان به فروش می روند. که درآمد حاصله صرف امور جهادی به ویژه بازسازی مدارس و سالن های ورزشی و فرهنگی می شود.

 

    • پایگاه اطلاع‌رسانی مردم ما: نحوه تعاملات با نهادهای حاکمیتی چگونه است؟

عباسی: با بنیاد علوی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) کار می‌کنیم.

عمده فعالیت‌های تعاملی ما با نهادهای انقلابی اعزام بار اولی‌ها به کربلا و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی است. بخش دیگری از فعالیت‌های ما نیز مربوط به کارآفرینی و توانمندسازی خانواده‌ها در امر اقتصاد پایدار است.

تأمین وام  و بازاریابی پرورش قارچ عمده فعالیت گروه جهادی ما در زمینه کارآفرینی و توانمندسازی خانواده‌های متقاضی است طور یکه 50 نفر در این زمینه تحت پوشش گروه جهادی ما هستند.

با تشکر از وقتی که در اختیار پایگاه اطلاع‌رسانی مردم ما قرار دادید.

 

انتهای خبر/ ج

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up