موازی کاری موقوف!
موازی کاری موقوف!
عرصه: خیریه, قرض الحسنه

با شناختی که نسبت به مجموعه ما شکل گرفته اگر افرادی بخواهند کار خیر در محله ما انجام دهند به ما مراجعه می‌کنند و این مساله موازی کاری و ارائه خدمات نامتعارف در محله ما را متوقف کرده است.

من «ناصر کُرد بچه» متولد. 1370 کارشناس مدیریت بازرگانی مسوول قرارگاه جهادی جواد الائمه محله حسین آباد شهر ابهر هستم.

۱۰ سال است که در مجموعه‌ها و  گروه‌های جهادی فعال هستم. از سال ۱۳۹۷ هم وارد محله حسین آباد شدیم و به صورت محله محور با تمرکز بر روی این محله فعالیت‌هایمان را آغاز کردیم.

حسین آباد در حاشیه شهر ابهر شکل گرفته و ساکنان آن را مهاجران از مناطق دیگر استان تشکیل می‌دهند. به همین دلیل محرومیت‌ها و آسیب‌های خود را دارد.

ما ابتدا پایگاه بسیج را در محله تشکیل دادیم و پس از آن گروه جهادی را ثبت کردیم. سپس با تاسیس مرکز نیکوکاری به نام امام حسن مجتبی‌(ع) و صندوق قرض‌الحسنه، این فضا را به قرارگاهی محلی در حوزه مسائل اجتماعی تبدیل کردیم.

در ابتدای حضور در محله آسیب‌ها و مشکلاتی وجود داشت که آن‌ها را شناسایی کردیم. افراد ساکن در این محله قشری بودند که نیازمندی‌های مختلف داشتند. به همین دلیل هیئت امنایی تشکیل و مرکز نیکوکاری تاسیس شد. سپس با شناسایی خانواده‌های نیازمندان بانک اطلاعاتی شکل گرفت و در ادامه بسته‌های معیشتی، کمک اجاره، کمک به پرداخت هزینه‌های درمانی‌و… را تقبل کردیم. صندوق قرض‌الحسنه هم در سال ۱۳۹۸ راه‌اندازی شد که در حال حاضر صد و سی نفر عضو دارد و تاکنون وام‌های سه، پنج و ده میلیونی پرداخت کرده که جمع این پرداختی‌ها به سیصد میلیون تومان طی یکسال می‌رسد.

هرکدام از فعالیت‌های مجموعه ما هیئت امنا و مسوول خودش را دارد منتهی همه مسوولان گروه‌ها در جلسات قرارگاه شرکت می‌کنند و به صورت یکپارچه برنامه‌ریزی انجام می‌شود.

هشتاد درصد از منابع ما از طریق خیرین و به صورت مردمی تامین می‌شود و بیست درصد نیز از سایر محل‌ها تامین می‌گردد. با انسجامی که در فعالیت‌های ما شکل گرفته اگر نهادهایی مانند: سپاه، کمیته امداد، هلال احمر، بهزیستی‌و… هم بخواهند فعالیتی در این محله انجام بدهند به ما مراجعه می‌کنند و توزیع بسته‌های حمایتی و کمک‌های مردمی را از طریق قرارگاه ما انجام می‌شود این مساله باعث شده تا موازی کاری و ارائه خدمات نامتعارف در این محدوده از بین برود.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up