مسجد نیمه‌کاره‌ای که با همت اهالی روستا تکمیل شد
مسجد نیمه‌کاره‌ای که با همت اهالی روستا تکمیل شد
عرصه: خدمات اجتماعی

نقش ویژه مردم در انجام کارهای جهادی توصیف‌ناپذیر بوده و نیروهای مردمی همواره به عنوان عضو ثابتی در کارهای جهادی داوطلبانه حضور پیدا می‌کنند.

سیدعلی‌اصغر نجفی‌فر، اهل شهرستان صالح‌آباد واقع در استان خراسان رضوی است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم اظهار کرد: از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را در هیئت مسجد پیامبر‌اعظم روستای مهدی‌آباد شروع کرده و تا کنون نیز به فعالیت خود ادامه داده‌ام و به عنوان عضو ثابتی از هیئت‌امنای مسجد، فعالیت‌های مربوط به آن را انجام می‌دهم.

وی افزود: ساختمان مسجد در ابتدا به صورت نیمه‌تمام بود و در اولین و مهم‌ترین اقدام، با همکاری و مساعدت تمام مردم روستا، به صورت جهادی و مومنانه، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد و با کمک خود مردم، ساختمان نیمه‌تمام مسجد با هزینه‌های آن، کامل شد و در اختیار صاحبان واقعی آن قرار گرفت.

وی عنوان کرد: نوجوانان و جوانان به عنوان اصلی‌ترین بخش از هسته مرکزی گروه‌جهادی روستا محسوب می‌شوند و در بسیاری از کارهای فرهنگی، عمرانی، جهادی و ساخت‌وساز، همین افراد با ذوق و علاقه به کمک‌های جهادی شتافته و سهم بسیاری در تکمیل ساختمان نیمه‌تمام مسجد داشتند؛ همچنین در برنامه‌های فرهنگی، اجرای برنامه اعتکاف سه‌روزه، یکی از مهم‌ترین اقدامات برای اتحاد و هم‌بستگی بین اعضای گروه بود که منجر به هماهنگی و علاقه بیش از قبل بچه‌ها، نسبت به کارهای جهادی شد.

ایجاد اشتغال خرد و کارهای عمرانی در روستا، با همکاری موسسه آبشار عاطفه‌ها

نجفی‌فر ادامه داد: با همکاری و مراودات خوب با موسسه آبشار عاطفه‌ها در تهران، توانستیم با ایجاد چندین اشتغال خرد، افراد در مناطق محروم را به درآمد‌های شخصی برسانیم و علاوه بر آن، کارهای ساخت‌وساز و بازسازی خانه‌های قدیمی افراد بی‌بضاعت، از جمله کارهای عمرانی توسط اعضای گروه بود.

وی در انتهای سخنان خود گفت: برپایی موکب زائرین اربعین در شهرستان صالح‌آباد و جذب خیّر برای سرمایه‌گذاری احداث مدرسه، از دیگر اقداماتی بود که طی مدت اخیر به انجام رسید.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up