مردم که آمدند مشکلات حل شد
مردم که آمدند مشکلات حل شد
عرصه: خدمات اجتماعی

ریشه­‌ای­‌ترین مشکل شهرستان بیکاری جوانان است. اعتیاد را نگاه کنیم، ریشه­‌اش از بیکاری است. طلاق را نگاه کنیم ؛ریشه­‌اش از بیکاری است. جوانان تحصیل کرده و با ایمان و متعهد و ولایتمدار شهرمان در حال حاضر پنجاه درصدشان، بیکار هستند. همۀ این‌ها نشان می­‌دهد ظرفیت اقتصادی و اجتماعی در منطقه وجود دارد و حلقه­‌ای برای اتصال این‌ها لازم است تا یک جهش فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را شاهد باشیم.

من اصغر اکبری متولد سال 1370 دارای تحصیلات کارشناسی، رشته­‌ی حسابداری و مسئول گروه جهادی شهید پرویز رحمانی، شهرستان تکاب آذربایجان غربی هستم.

گروه جهادی ما از سال 1392 فعالیت خود را در عرصه­‌های عمرانی، فرهنگی، بهداشتی و سلامت و تعلیم و تربیت در چندین نقطه شهرستان وروستاها شروع کرده است و از سال 1395 به صورت منطقه­‌ای عمل می­‌کنیم و یک منطقه را به عنوان منطقۀ هدف انتخاب کرده­ و با حمایت دستگاه­‌های دولتی و نهادها و به میدان آوردن مردم تلاش می‌کنیم مشکلات برطرف شود.

در هر روستا از پنج یا ده نفر اهالی روستا از جمله دهیاری، شورا و جوانان متعهد و دغدغه­‌مند و ریش­‌سفیدان کمک گرفته و مشکلات روستا استخراج می­‌شود و سپس کار را به کمک خود مردم ادامه می­‌دهیم. مثلا در بحث آب کشاورزی دیدیم روستاییان سه، چهار ماه زحمت می­‌کشند برای پاکسازی نهرها تا راه آب باز شود برای حل مشکل یک خط لوله 5/2 کیلومتری ساختیم که همه حفاری و جاگذاری لوله‌­ها توسط مردم انجام شد و تأمین اعتبار را هم سپاه منطقه صورت داد و به حمدلله مردم به زندگی، کشاورزی و آیندۀ شغلی­‌شان امیدوار شدند.

در شهرستان ما چندین گروه جهادی و خیریه و مؤسسۀ مردم نهاد وجود دارد که از سال 1400 شروع کردیم. به دور هم جمع شدن تا با کمک هم و هم­‌افزایی بتوانیم مشکلات را در سطح شهرستان شناسایی و با همکاری و همراهی یکدیگر راهکاری منتج شود. جلسۀ دوم هم در سال 1401برگزار شد. ان­شاالله با همکاری و هم­‌افزایی یکدیگر و با کمک خود مردم و مسئولین شهر گام­‌های مثبت و مؤثری برداشته خواهد شد.

شهرستان معروف به شهر زر و طلا است. دو تا معدن بزرگ خاورمیانه را در خود جا داده است. نزدیک به 6 تا معدن سنگ ساختمانی فعال داریم. تقریبا می­توانم بگویم یکی از شهرهای کشور است که از بُعد منابع غنی ولی محروم‌­ترین شهر کشور از لحاظ امکانات است.

مردم شهر من، با ایمان، مذهبی، همفکر و متحد هستند. یعنی شیعه، اهل سنت و اهل حق، همه پشت به پشت و دست به دست هم در مسایل و مشکلات و برنامه­‌های ملی و مذهبی شرکت می­‌کنند. ریشه­‌ای­‌ترین مشکل شهرستان بیکاری جوانان است. اعتیاد را نگاه کنیم، ریشه­‌اش از بیکاری است. طلاق را نگاه کنیم ؛ریشه­‌اش از بیکاری است. جوانان تحصیل کرده و با ایمان و متعهد و ولایتمدار شهرمان در حال حاضر پنجاه درصدشان، بیکار هستند. همۀ این‌ها نشان می­‌دهد ظرفیت اقتصادی و اجتماعی در منطقه وجود دارد و حلقه­‌ای برای اتصال اینها لازم است تا یک جهش فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را شاهد باشیم.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up