مدارس و خانه‌های بهداشت نقشی کلیدی در شناسایی خانواده‌های نیازمند دارند
مدارس و خانه‌های بهداشت نقشی کلیدی در شناسایی خانواده‌های نیازمند دارند
عرصه: خیریه

در ایامی که زندگی برخی خانواده‌ها با مشکلات اقتصادی مواجه شده و الزام به کمک به خانواده‌های مستمند وظیفه ما محسوب می‌شود، مدارس و خانه‌های بهداشت می‌توانند از طریق رفتار کودک و نوجوان، خانواده‌های نیازمند واقعی را معرفی کنند؛ این را یک بانوی خیّر اصفهانی می‌گوید.

افسانه پیمانی خیّر مردمی و ساکن شاهین‌شهر اصفهان که در مقطع کارشناسی رشته الهیات تحصیل کرده، یکی از افرادی است که یاری رساندن به خانواده‌های نیازمند را وظیفه انسانی خود در قبال همنوعان می‌داند. وی در گفت‌وگو با ما مردم نیوز، در خصوص چگونگی شناسایی خانواده‌های نیازمند گفت: از طریق خیریه با مدارس و سازمان بسیج در ارتباط هستیم و مدارس و سازمان بهداشت با معرفی دانش‌آموزان نیازمند، علی‌الخصوص آنهایی که با معضل سوءتغذیه مواجه هستند، نقشی مهم در معرفی خانواده‌های نیازمند دارند یا حتی افرادی در محله یا کوچه هستند که در شناسایی افراد نیازمند و بی‌بضاعت به ما کمک میکنند.

وی در خصوص جذب منابع و سرمایه برای کمک به نیازمندان‌گفت: وقتی زمان پخش نذورات افراد می‌شود و افراد در مناسبات خاص به پخش نذورات می‌پردازند، پیشنهاد میدهیم که در منطقه خاصی این کار را انجام دهند؛ همچنین عده‌ای افراد خیر نیز با مراجعه به خیریه، سرمایه لازم برای یاری رساندن به افرادی بی‌بضاعت را تامین میکنند.

وی افزود: شناسایی افراد در محله و محیط زندگی، در مناطقی که از لحاظ اقتصادی در جایگاه پایینی هستند، با بازرسی‌های میدانی صورت می‌یابد و با پرس‌وجو از همسایه‌ها یا قدیمی‌های محل، می‌توان افراد نیازمند را شناسایی کرد. افراد مستمند باید کسب‌و‌کار خودشان را داشته باشند

پیمانی نقش افراد مستمند در ایجاد کسب‌وکار برای درآمدزایی را مهم دانسته و گفت: بارها تلاش کردیم تا با استعانت از سرمایه‌گذاران، مکان و امکانات مناسبی برای افراد بی‌بضاعت ایجاد کنیم تا این افراد علاوه بر نشان دادن توانایی خود، بتوانند منبع درآمدی شخصی به غیر از درآمد کمیته امداد داشته باشند اما هر بار به دلایلی این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: نقش ما به عنوان سازمان خیریه، شناسایی افراد مستمند و پیگیری تحصیل کودک و نوجوانی است که از تحصیل متارکه کرده و نیاز به بازگشت به مسیر مثبت زندگی دارد؛ پس ما سعی میکنیم با کمک آمارهای اکتسابی از سازمان بهداشت، و با تهیه ملزوماتی مثل کتاب و کیف و دفتر، این کودک و نوجوان را دوباره به سمت مدرسه سوق دهیم.

پیمانی عنوان کرد: شناسایی بیماران لاعلاج و تامین مایحتاج برای بیماران، از دیگر امور مهمی است که در خیریه صورت می‌یابد.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up