محرومیت‌زدایی مساجد این شهر، با توسل به صندوق‌های قرض‌الحسنه
محرومیت‌زدایی مساجد این شهر، با توسل به صندوق‌های قرض‌الحسنه
عرصه: قرض الحسنه

صندوق‌های قرض‌الحسنه به دلیل مردمی بودن و سهولت در پرداخت، در صورت شناسایی افراد نیازمند واقعی می‌تواند مشکل‌گشای مهمی در شرایط سخت اقتصادی امروز باشد که در این امر، مساجد نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.

 

سیدمحسن انصاری‌نیا، اهل شهرستان بیضا استان فارس است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم اظهار کرد: کارهای ما در قالب گروه‌جهادی و در راستای فرمایشات مقام‌معظم رهبری، در کارهای خیریه و از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه، با یاری مردم و در راستای حل مشکلات هم‌نوعان انجام شد.

وی افزود: صندوق‌های قرض‌الحسنه در مساجد شهر و با محوریت مساجد راه‌اندازی شده و مقداری از مشکلات مردم را از طریق این صندوق‌ها برطرف کردیم.

وام‌های قرض‌الحسنه اصلی‌ترین منابع کمک به نیازمندان است

انصاری‌نیا عنوان کرد: علاوه بر آن، کمک به ساخت مسکن محرومان و ایجاد اشتغال خرد یا همان اشتغال خانگی، از دیگر کارهای جهادی بود که در شهرستان انجام یافته و علیرغم حمایت‌های دولتی و یا وام‌هایی که از طریق بسیج و کمیته امداد اخذ شد تا حدی به اهداف خود در زمینه‌های محرومیت‌زدایی رسیدیم؛ با این وجود وام‌های قرض‌الحسنه صندوق با کمک و استعانت خیّرین شهرستان، اصلی‌ترین بستر کمک و یاری به نیازمندان بود.

وی خاطرنشان کرد: عمده درآمد مردم شهرستان بیضا، از طریق کشاورزی صورت می‌گیرد و بروز کم‌آبی و خشکسالی طی سالیان گذشته، مردم منطقه را با مشکلات اقتصادی مواجه کرده است.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up