فعالیت‌های ما در زمان فتنه بنزین
فعالیت‌های ما در زمان فتنه بنزین
عرصه: خدمات اجتماعی, کسب و کار

از مسوولان توقع وجود دارد که به جریان‌های مردمی و انقلابی نگاه حمایتگرانه داشته باشند. قطعاً این محبت‌ها نیروهای مردمی حاضر در میدان را دلگرم می‌کند و راه فعالیت‌های بزرگ را هموار می‌سازد.

من «محمد اظهری» متولد 1379 کارشناس فقه و حقوق مبانی اسلامی و مسوول «قرارگاه جهاد شهید حاج قاسم سلیمانی و فاطمه الزهرا» شهر کرج استان البرز هستم. این قرارگاه جهادی پس از شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و شروع بیماری کرونا کار خود را آغاز کرد. ابتدا با حضور در غسالخانه‌های استان البرز و غسل دادن و تدفین فوت شدگان کرونایی فعالیت خود را آغاز کردیم؛ کاری که کمتر کسی جرات انجام آن را داشت. در ادامه نیروهایمان را بین پنج بیمارستان کرونایی استان البرز تقسیم و به کمک پرستاران و کادر درمان رفتیم.

اوایل کار خیلی سخت بود. رفقا دور هم جمع می‌شدیم و پول جیب خودمان را می‌گذاشتیم وسط تا کار پیش‌برود. هرچه جلوتر رفتیم مردم هم نتایج و کارها را مشاهده کردند و خیرین وارد گود شدند و مشکلات برطرف شد. خیلی از خیرین ما در بطن برنامه‌های جهادی ما بوده و هستند. البته ما به طور پیوسته و آنلاین گزارش کار می‌دهیم تا همگی از روند امور باخبر شوند.

در اثر کرونا در استان البرز نیز مانند دیگر نقاط کشور اوضاع معیشتی مردم به هم ریخته بود. ما هم مثل خیلی از گروه‌های جهادی بسته‌های معیشتی توزیع می‌کردیم اما به این نتیجه رسیدیم که باید برای اشتغال پایدار و بهبود کسب و کار جامعه قدم برداریم. به همین دلیل از اساتید مختلفی دعوت کردیم آمدند کلاس‌هایی را برگزار کردند تا هم مهارت و هم کارآفرینی و توانمندی افراد را افزایش بدهند. خیرین و دستگاه‌های دولتی هم کمک کردند و در ادامه ۱۰ کارگاه تولیدی ایجاد شد و با کمک اساتید رشد کردند.

ما فعالیت فرهنگی را هم رها نکردیم و مراسم‌های مذهبی و ملی را با حضور گسترده مردم برگزار می‌کنیم. تاکنون هزار و پانصد نفر هم میهمان برنامه‌های ما بوده‌اند. زمانی که فتنه بنزین در سال ۱۳۹۸ پیش‌آمد، عده‌ای از مردم عادی به زندان افتادند. ما به سراغ خانواده‌های این‌ افراد رفتیم و سعی کردیم هم در آزادی زندانیان و هم حل مشکلات خانواده‌ها و هم تبیین مسائل کشور برای آن‌ها وقت بگذاریم و اجازه ندهیم شکافی در جامعه به وجود بیاید.

در حوزه درمانی هم گروهی کاملاً تخصصی داریم که در مناطق مختلف استان با برپایی اردوهای جهادی به مردم خدمت می‌کنند.

نهادها و ارگان‌ها رفتار خوبی با ما نداشتند. حتی یک اتاق را هم از ما دریغ کردند و اگر هم اتاقی دادند آن را پس گرفتند. ما قرارگاه مردمی بودیم و نمی‌خواستیم زیر مجموعه نهاد یا حتی مسجد باشیم. همین مساله کار را کمی سخت می‌کرد اما وقتی می‌خواستیم مراسم جشنی برگزار کنیم شهرداری همراهی می‌کرد. در برخی از مسائل هم بنیاد علوی و ستاد اجرایی فرمان امام در کنار ما بودند. از مسوولان توقع وجود دارد که به جریان‌های مردمی و انقلابی نگاه حمایتگرانه داشته باشند. قطعاً این محبت‌ها نیروهای مردمی حاضر در میدان را دلگرم می‌کند و راه فعالیت‌های بزرگ را هموار می‌سازد.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up