فروش محصولات از اربیل عراق تا کانادا
فروش محصولات از اربیل عراق تا کانادا
عرصه: خیریه, کسب و کار

محصولات تولیدی خانم‌ها را خودمان بازاریابی کرده و به فروش می‌رسانیم کار‌های چرم زیادی را سفارش می‌گیریم و این محصولات را به اربیل عراق، آلمان و کانادا هم صادر کرده‌ایم.

من «مهلا تولایی» مدیر مرکز نیکوکاری منطقه ۱۰ شهرداری و منطقه یک کمیته امداد اصفهان هستم. من مددکار کمیته امداد بودم و پس از اخذ مجوز تاسیس مرکز نیکوکاری همراه با دوستانم این مجموعه را تاسیس کردیم. سرمایه اولیه کار را هم با فروختن سرویس طلاهایمان فراهم کردیم.

در ابتدای کار، شهرداری منطقه کمک کرد و ساختمانی را در اختیار ما قرار داد. امکانات اولیه و ملزومات اداری مورد نیاز را از بهزیستی و کمیته امداد گرفتیم. سپس پرونده بیست و پنج خانواده از کمیته امداد به ما ارجاع شد و سایر خانواده‌های آسیب دیده منطقه هم آمدند و کار ما شکل گرفت. خیرین‌مان هم چرخ خیاطی دادند کسی پول نمی‌داد و اینگونه کار آغاز شد و الان کارگاه ما بیست و پنج چرخ خیاطی دارد.

ما یک خیریه اشتغال پایه و خود اتکا هستیم که کمتر از مردم و خیرین پول جمع می‌کنیم. در این مجموعه به افراد آموزش خیاطی، بافندگی، چرم دوزی ‌و… می‌دهیم و پس از آموزش محصولات تولیدی خانم‌ها را خودمان بازاریابی کرده و به فروش می‌رسانیم. برای محصولات چرمی سفارش‌های مختلفی دریافت می‌کنیم و این محصولات را به اربیل عراق، آلمان و کانادا هم صادر کرد‌ه‌ایم. الان بچه‌ها دیگر خودشان فعال هستند و کیف‌های تولیدی‌اشان را به فروشگاه‌های میدان امام اصفهان عرضه می‌کنند.

ما با بیمارستان‌های مختلف هم قرارداد داریم و کار خیاطی لباس‌های یکبار مصرف و اتاق عمل را انجام می‌دهیم. در مجموعه یک کترینگ هم تاسیس کرده‌ایم و درآمد آن را هزینه هفتصد و پنجاه خانوار مرتبط می‌کنیم. برای همه افراد برنامه کاری داریم. مثلا خانم‌هایی که کار خاصی بلد نیستند می‌توانند سبزی پاک ‌کنند و یا کار بسته بندی محصولات غذایی را انجام دهند. اما فروش آنها با خودمان بود.

کسانی که همسرشان معتاد، زندانی یا متوفی هستند یا دخترانی که سن ازدواجشان گذشته و مطلقه هستند در کارگاه‌های ما کار می‌کنند و حقوق و بیمه تامین اجتماعی دریافت می‌کنند. به غیر از اینها ما کمک‌های موردی هم به خانواده‌ها داریم که شامل بسته‌های معیشتی، جهیزیه، سیسمونی و تامین هزینه‌های درمانی خانواده‌های نیازمندان می‌شود.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up