شیوه متفاوت مرکز مشاوره حوزه طلاق که 80 درصد پرونده‌های طلاق را سازش داد
شیوه متفاوت مرکز مشاوره حوزه طلاق که 80 درصد پرونده‌های طلاق را سازش داد
عرصه: خدمات اجتماعی

امیر محرابی، مسئول مرکز مشاوره حوزه خانواده شهرستان گراش در گفتگو با سایت خبری مامردم، اظهار کرد: با مساعدت بازنشستگان آموزش و پرورش، سپاه، روحانیون و… از سال 1400 کار را شروع کردیم و اکنون کار به خوبی پیش می‌رود.
وی با اشاره به زمینه‌های فعالیت‌ مرکز مشاوره، افزود: خانواده‌هایی که درخواست طلاق کرده‌اند و در دادگاه مطرح شده است پروندشان از طریق دادگاه جهت ارائه مشاوره به مرکز ما ارجاع داده می‌شود و صرفا به موضوع اختلاف زوجین و طلاق می‌پردازیم و تلاش می‌کنیم تا سازش بین زوجین برقرار شود.
مسئول مرکز مشاوره حوزه خانواده شهرستان گراش تصریح کرد: عمده دلایل طلاق در این منطقه مربوط به اختلافات فرهنگی زوجین، اعتیاد، فضای مجازی و چشم و هم چشمی‌ها و بی اخلاقی‌های مجازی و… ، حضور مردها در خارج کشور به میزان طولانی، عدم پایبندی به تعهدات تکالیف زندگی مشترک و… است.
محرابی بیان کرد: طی این مدت حدود 180 پرونده به مرکز ما ارجاع شده که از این تعداد حدود 120 مورد منجر به صلح و سازش شده و زوجین به زندگی مشترک بازگشته‌اند.
وی گفت: با توجه به برگزاری کلاس‌ها و مشاوره‌های در حین زندگی برای زوجین از اسفند سال گذشته تاکنون فقط سه مورد پرونده طلاق به مرکز ما ارجاع شده که نشان می‌دهد ارائه مشاوره به زوجین کارساز بوده است.
مسئول مرکز مشاوره حوزه خانواده شهرستان گراش اذعان کرد: تربیت و آموزش تخصصی مشاور نیز در مرکز کلید خورده و در حال حاضر حدود 73 مشاور با مرکز همکاری دارد و هر مشاور در محله و مسجد محل زندگی خود فعالیت دارد.
وی بیان کرد: از مشاوره گیرنده هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود و کاملا به شکل رایگان است که به همین دلیل تدوام روند کاری این مرکز مستلزم حمایت خیرین و نهادهای ذی‌ربط است تا هزینه‌های دفتری و مشاورین از این طریق تامین شود.
محرابی عنوان کرد: علاوه بر ارائه مشاوره مددکاران ما در صدد رفع مشکلات زوجین اقدام می‌کنند تا مشکلاتی از قبیل تامین مسکن، ترک اعتیاد، اشتغال و… با ارائه مساعدت حل شود.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up