شغل کارمندی مانع از فعالیت‌های جهادی ما نشد
شغل کارمندی مانع از فعالیت‌های جهادی ما نشد
عرصه: خدمات اجتماعی

مهم نیست در چه شغل و جایگاهی هستید؛ همین که برای کمک به هم‌نوع برخاسته و با نیّتی درست، کاری سودمند انجام می دهید، نیرو و اشتیاق این کار فراهم می‌شود. کمک به روستاییان و مناطق محروم برای درآمدزایی آنها، کاری است که اعضای قدیمی این گروه‌جهادی در مقطع فعلی انجام داده است.

افشاری، عضو سابق گروه جهادی، در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم، از نحوه مشارکت خود در کمک‌رسانی به مناطق محروم خبر داده و گفت: سال ۱۳۸۸ بود که در اردوهای جهادی و در راستای هدف کمک به مناطق محروم شرکت کردیم اما بعد متوجه شدیم که این کار، بیشتر به سود خودمان است و علاوه بر کمک به دیگران، به خودمان نیز کمک می‌کنیم.

وی افزود: سال‌ها گذشت و امور دانشجویی و دغدغه‌های روزمره مختلف به سراغ‌مان آمد و هر کدام در جاهای مختلفی مشغول به کار شدیم اما باز هم دست از فعالیت جهادی نکشیده و حتی در مقطع فعلی نیز آن کار را ادامه می‌دهیم و بیشتر در مناسبت‌هایی مانند عید نوروز و سایر اعیاد شیعیان به محرومان کمک می‌کنیم.

وی تشریح کرد: ۶ سال قبل به همراه دوستان به این عقیده رسیدیم که می‌توان در کنار زندگی و فعالیت‌های روزمره، کارهای جهادی نیز انجام داد؛ پس با ایده غذای سالم شروع کردیم و در آن زمان، به پخش غذاهای طبخ‌شده توسط خودمان در مناطق محروم پرداختیم.

افشاری عنوان کرد: زندگی کارمندی مانع این نشد تا از فعالیت‌های خود دست بکشیم و پس از اشتغال در ساعت اداری، بعداز ظهر‌های هر روز، با جمع شدن در مسجد به امور فرهنگی نیز می‌پردازیم؛ همچنین می‌توان گفت این یک اردوی جهادی ۳۶۵ روزه است که به طور مستمر انجام می‌یابد و مانند سربازان میهن، همیشه در حال جهاد هستیم.

۳۵۰ محصول از ۴۰۰ منطقه کشور، برای فروش به دست ما می‌رسد

افشاری، هدف اصلی خود و اعضای گروهش را کمک به روستائیان در بحث اقتصاد و معیشت عنوان کرده و گفت: فعالیت‌های اقتصادی و جهادی در روستا را در شرایطی انجام دادیم که طی ۴ سال اخیر، دغدغه‌های اقتصادی و معیشتی روستا را داشتیم و این کار را با کمک به فروش محصولات کشاورزی و با مساعدت ۸۰ گروه جهادی انجام دادیم.

وی افزود: هم‌اکنون پس از گذشت ۴ سال از شروع این کار در روستاها، موفق شدیم ۳۵۰ محصول از ۴۰۰ منطقه روستایی کشور را جمع‌آوری کرده و با انتقال به دفتر تهران، بازاریابی کرده و به فروش برسانیم

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up