روی کار آمدن نهادهای ملی، با ابلاغ و مطالبه‌گری مشکلات توسط گروه‌های جهادی
روی کار آمدن نهادهای ملی، با ابلاغ و مطالبه‌گری مشکلات توسط گروه‌های جهادی
عرصه: خدمات اجتماعی

مزیت مطالبه و بازخواست در گروه‌های جهادی، این ویژگی را به اعضای گروه می‌دهد تا با ابلاغ صحیح مشکلات و ریشه‌یابی منشاء آن، مسئولین و والاترین نهاد‌های ملی را برای حل مشکلات مردم روی کار آورند.

 

محمدمهدی علیزاده فلاح اهل شهرستان بافق واقع در استان یزد می‌باشد. وی در گفت‌وگو با سایت خبری مامردم اظهار کرد: در بحث مطالبه‌گری، ضعف مسئولین وقت استانی در سال ۱۳۸۲، نخستین اقدام موثر ما در شهرستان بافق بود که با ابلاغ موثر، نتایج خوبی رقم زده شد. در این مقطع خصوصی‌سازی شرکت‌ سنگان با نیروی کار ۶ هزار نفر که خانواده‌های زیادی را تحت حمایت داشت، در اهمیت بسیاری بود. این شرکت اقدام به خام‌فروشی می‌کرد و آینده نیروی کار و جمعیت گسترده‌ای از اهالی در خطر بود.

وی افزود: مورد دیگر، وضعیت اسفناک جاده بافق بود که به دلیل نامناسب بودن، مرگ‌ومیر زیادی در آن اتفاق می‌افتاد و همه ساله، اعتراضات گسترده‌ای در مورد آن شکل می‌گرفت.

وی عنوان کرد: ابلاغ موثر مشکلات مردمی در شهرستان بافق، منجر شد تا رییس‌جمهور وقت، با شنیدن این مشکلات به صورت محرمانه عازم یزد شدند و توانستیم مشکلات حاکمیتی که در طی این سال‌ها با بی‌تدبیری مسئولین استانی اتفاق افتاده بود را ابلاغ کنیم و تا حد بسیاری در راستای حل مشکلات مردم بافق، قدم‌های مثبتی برداشته شد.

 

برگزاری هفتگی دوره‌های نهج‌البلاغه در محلات شهر

علیزاده فلاح بیان کرد: پس از پیاده‌روی نیمه‌شعبان سال ۱۳۹۸ و با آشنایی چند نفر از دوستان، امور فرهنگی و هنری و مذهبی را با تکیه بر نهج‌البلاغه، به صورت هفتگی به انجام رساندیم. شنبه‌های هر هفته این گردهمایی ها شکل گرفت و توانستیم در محلات مختلف و با رهنمود‌های اساتید این حوزه، برنامه‌ها، مسابقات و جشنواره‌های فیلم کوتاه بین دانش‌آموزان برگزار کنیم.

وی عنوان کرد: تاسیس غرفه نهج‌البلاغه در مدت زمان اربعین حسینی برای ابلاغ بخش‌های مختلفی از این اثر ارزشمند و برپایی نمایشگاه آثار بچه‌های بافق برای دیده شدن، از دیگر اقدامات فرهنگی ما در این زمینه بود.

 

انجام جشن‌های مذهبی غیرحضوری در دوران کرونا

این عضو جهادی شهرستان بافق گفت: در شهرستان بافق ۲۰ محله داریم و از هر محله ۲ نفر برای انجام کارهای جهادی انتخاب می‌شوند؛ از این رو با کمک این نیروها، مراسمات مذهبی مانند عید غدیر در دوران کرونا، شامل جشن شعرخوانی و رونمایی از آثار نقاشی کودکان بود که با ارسال آثار در فضای مجازی، به صورت غیرحضوری برگزار شد.

وی با اشاره به فرصت‌های اقتصادی مناسب شهرستان بافق عنوان کرد: یک شهرک صنعتی کوچک و یک کارخانه کودسازی در بافق وجود دارد که برای تعدادی از افراد شهرستان، علاوه بر شرکت سنگان، شغل ایجاد کرده است؛ همچنین یک شرکت فولاد نیز در شهر واقع شده که سال‌ها نیمه کاره مانده و در صورت بهره‌برداری، می‌تواند منجر به اشتغال اهالی شود؛ اما متاسفانه به دلایل نامعلوم سالهاست خبری از فعالیت آن نیست.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر جنبه.های ایجاد اشتغال و فرصت‌های اقتصادی شهرستان، در بحث کشاورزی، تولید و کشت خرما در بافق انجام می‌شود و علاوه بر آن، چندین معدن نیز برای استخراج سنگ‌های کاربردی در شهر وجود دارد.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up