روایت گروه جهادی قرآنی که آیه‌های قرآن را ملاک فعالیت‌های جهادی خود قرار داد
روایت گروه جهادی قرآنی که آیه‌های قرآن را ملاک فعالیت‌های جهادی خود قرار داد
عرصه: خدمات اجتماعی

گروه جهادی نورالثقلین استان اردبیل، با پیروی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و با عمل به آیه‌های قرآن، به مصاف محرومیت‌ها رفته و با آنها مقابله می‌کند.

سید محمد اکبری سادات اهل شهرستان خلخال استان اردبیل است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم اظهار کرد: عمده فعالیت‌های ما تحت گروه‌جهادی قرآنی نورالثقلین است که در اواسط سال ۱۳۹۷ تاسیس شد. پس از ابلاغ مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت در کارهای جهادی، از طریق گروه‌های مختلف بسیج، افراد نیازمند را شناسایی کرده و با تعامل با گروه‌های جهادی دیگر، به کمک‌های مومنانه و امور تربیتی پرداختیم.

وی افزود: گروه‌های جهادی قرآنی، قبل از تاسیس گروه نورالثقلین در سایر مناطق کشور وجود داشتند اما تاسیس این گروه یک کار جدید و متفاوت بود؛ از این رو با هدف ترویج فرهنگ قرآنی، آموزش‌ روخوانی و روانخوانی، محافل انس با قرآن، آموزش احکام نماز، پرسش و پاسخ به اعضای گروه و تا جایی که ممکن بود، از این دست مسائل، در کنار کارهای جهادی و کمک‌های مومنانه در گروه انجام شد‌.

شیوع بیماری کرونا، جهاد تربیتی را پدید آورد

اکبری‌سادات عنوان کرد: همه‌گیری بیماری کرونا باعث شد تا با استعانت از فتوای مقام معظم رهبری، فعالیت‌های خود را به صورت جامع‌تری انجام دهیم؛ از این رو با بیانات حضرت آقا، دید و ذهنیت ما نسبت به کارهای جهادی و محافل انس با قرآن‌ تغییر کرد و باعث شد تا در این مدت، علاوه بر انس با قرآن، آیه‌های قرآن را الگوی کار خود قرار داده و بیش از قبل به سمت عمل‌گرایی برویم.

وی تصریح کرد: در همین راستا تصمیم گرفتیم با راه‌اندازی یک اقدام مهم تحت عنوان جهاد تربیتی، مسائل آموزشی را در کنار کارهای فرهنگی و محرومیت‌زدایی انجام دهیم و با کمک اعضای بسیج استان، شورای شهر و برخی نهادهای دیگر مثل دانشگاه فرهنگیان، کمک‌های مومنانه را ادامه دهیم.

اکبری‌سادات در انتهای سخنان خود گفت: شهرستان خلخال از مناطق سردسیر و کوهستانی اردبیل می‌باشد که شغل اکثر مردم آن کشاورزی و دامداری است و از لحاظ درآمدی، در محدوده ضعیفی قرار دارد؛ همچنین مردم این شهرستان از طوایف شیعه و اهل تسنن هستند و این پیوند و مجاورت باعث شده تا از لحاظ اعتقادی، باعث شده تا دیانت و مذهب، جایگاه ویژه‌ای در این شهرستان داشته باشد.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up