روایت دانش‌آموزان از تحصیل در مدرسه تا فعالیت در گروه‌جهادی
روایت دانش‌آموزان از تحصیل در مدرسه تا فعالیت در گروه‌جهادی
عرصه: خدمات اجتماعی

گروه‌جهادی شهدای سروستان که متشکل از دانش‌آموزان دختر و پسر است، با همت و پشتکار خود، در امور فرهنگی و عمرانی مردم شهرستان سروستان را یاری می‌کنند.

احد رضوی فرمانده اسبق بسیج دانش‌آموزی شهرستان سروستان فارس، در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم در خصوص تشکیل و فعالیت گروه‌جهادی شهرستان سروستان گفت: در پی یک طرح تشکیلاتی، به دنبال تربیت جوانان انقلابی بودیم تا با شناسایی افراد اصلح زیربنا و ساختار گروه جهادی را با عضوگیری افراد شایسته انجام دهیم و در ابتدای امر، کارهای میدانی و پرس‌وجو درباره چگونگی انجام آن با مساعدت بانیان امر صورت گرفت.

وی افزود: به مدارس شهرستان ورود کرده و ۶۰ دانش‌آموز دختر و پسر واجد شرایط و علاقمند را با همکاری معلمین و مدیران انتخاب کرده و پس از مصاحبه، کار را شروع کردیم.

رضوی ادامه داد: جلسات توجیهی انجام شد و در سال اول حضور این افراد، فقط سلسله نشست‌های توجیهی داشتیم و پس از طی سال اول که دوره‌های بسیاری با حضور اساتید برگزار شد، این دانش‌آموزان آماده کارهای جهادی بودند و علاوه بر آن، با بسیاری از مسئولین استانی رایزنی داشتیم تا از این افراد در راستای اهداف مهمی ‌که دارند حمایت کنند.

وی افزود: در ابتدایی‌ترین کار جهادی این تیم، مطالبه رسیدگی در مورد مزار شهدای گمنام شهرستان انجام شد که محل این مزار در خارج از شهر قرار داشت و بنا بر این شد تا با احیای این مکان و انجام‌کارهای جهادی، بیش از قبل به مزار این شهدا رسیدگی شود و با مطالبه‌گری گروه جهادی شهدای سروستان، به این مکان رسیدگی شود.

وی ادامه داد: اولین کار جدی گروه جهادی شهدای سروستان، رسیدگی به یکی از روستاهای محروم ۲۰ کیلومتری سروستان بود که با همت اعضا، تا حد بسیاری از مشکلات آنها حل شده و روستایی که حتی از کوچک‌ترین امکانات معیشتی بی‌نصیب بود، با تلاش شبانه‌روزی این گروه، احیا شده و به آن رسیدگی شد که مهم‌ترین دستاورد آن برای ما این بود که اهالی روستا گفتند: از اینکه جمهوری اسلامی ما را فراموش نکرده خوشحال هستیم.

اجرای برنامه‌های فرهنگ مهدویّت توسط اعضای گروه‌جهادی

رضوی،تاثیر فعالیت‌های فرهنگی گروه‌جهادی شهدای سروستان را مثبت ارزیابی کرده و گفت: سه‌شنبه‌ها در مکان مشخصی از شهر، اعضای گروه با برپایی فعالیت‌های فرهنگی و نشست‌های علمی و انقلابی، فعالیت‌های فرهنگی مثبتی انجام داده و با انتشار این فعالیت‌های فرهنگی به صورت اعلان‌های عمومی، بسیاری از اهالی منطقه را نیز به این فعالیت‌ها علاقمند کرده‌اند.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up