مهین دولت‌پرور، کارآفرین خیر حوزه تولید پوشاک، لحاف، جهازیه و مشاغل خانگی در گفتگو با خبرنگار سایت خبری مامردم، اظهار کرد: از سال 1365 کار و کارآفرینی را در حوزه‌های مختلف شروع کردم و از سال 1390 به عنوان کارآفرین کشوری فعالیت خود را گسترش دادم.

وی افزود: از سال 1382 مراکز اشتغال خود را به عنوان یک تعاونی ثبت کردم تا بانوان جویای کار به شکل رسمی در آن مشغول فعالیت شوند.

این کارآفرین خیر عنوان کرد: در ابتدا کار را با همسرم در خانه خیاطی را شروع کردم و در ادامه در کنار خیاطی مشاغل خانگی نیز انجام می‌دادم اما در ادامه بانوانی را از طریق هیاتی که در آن فعالیت می‌کردم، دیدم که نیازمند شغل هستند تا بخشی از هزینه‎‌های زندگی خود را تامین کنند که همین موضوع باعث شد که کارم را به شکل تعاونی ادامه دهم.

دولت‌پرور گفت: از طریق تعاونی به بسیاری از بانوان جویای کار، مشاغل متعدد و مختلفی را کاملا رایگان آموزش دادم تا برای خودشان کار کنند. و به طور مثال در حوزه خیاطی که با یک چرخ کار را شروع کرده بودم اکنون 10 شعبه بزرگ خیاطی داریم که بانوان در آن‌ها مشغول کار هستند و راهبری شغلی و یافتن بازار نیز کماکان بر عهده بنده است.

وی با بیان اینکه بیش از 120 نفر در خدابنده به شکل مستقیم زیر نظر تعاونی کار می‌کنند، تصریح کرد: خود بنده 14 چرخ خیاطی دارم اما علاوه بر آن در نقاط مختلف شهر 100 چرخ خیاطی با هزینه خود بانوان تهیه شد و مشغول فعالیت شدند و فقط آموزش و راهبری را از اینجانب دریافت کرده‌اند.

کارآفرین مشاغل خانگی تاکید کرد: علاوه بر خیاطی در حوزه تولید لحاف و تشک سنتی نیز مشغول هستیم.

دولت‌پرور اذعان کرد: تمامی خدمات، آموزش، راهبری، بازریابی و… را به شکل رایگان با بانوان جویای کار ارائه دادم و هیچ وقت به دنبال مال اندوزی نبودم بلکه هدف اصلیم رضای خداوند متعال بوده است.

وی ادامه داد: هدفم این بوده همه سود کار به افراد نیازمند و جویای کار برسد و تمام تلاشم بر این است که افراد تحت پوشش تعاونی روز به روز بیشتر شود و در این خصوص تلاش کردیم برای افرادی که بعد از آموزش، توانایی تهیه چرخ خیاطی را ندارند از کمیته امداد برایشان وام بگیریم تا کار را شروع کنند.

این بانوی خیر کارآفرین با اشاره به طرح دهکده اقتصادی، گفت: تلاش می‌کنیم یک مجتمع بزرگ تحت عنوان دهکده اقتصادی ایجاد کنیم تا بانوان دارای حرفه شهرستان در کنار هم جمع شوند و هر شعبه آن یک شغل و حرفه مدنظر خود را به افراد جویای کار آموزش دهد که این شعبه‌ها می‌تواند از آموزش فرش و گلیم بافی، کاشت زعفران، تهیه لباس عروس، غذاهای سنتی و… تشکیل شود که تحقق این طرح نیازمند مشارکت و مساعدت مسوولان مربوطه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up