“در کنار مردم بودن”، کلید حل مشکلات اجتماعی
“در کنار مردم بودن”، کلید حل مشکلات اجتماعی
عرصه: خدمات اجتماعی

حتما شنیده‌اید که از قدیم‌الایام گفته‌اند: شنیدن کِی بُود مانند دیدن؟ و این ضرب‌المثل در معنای حقیقی با حضور اعضای گروه‌های جهادی در میان مردم و درک حقیقتی روشن از مشکلات جامعه امروز، نتایجی خوب و قابل تامل خلق می‌سازد که بازتاب آن، زندگی راحت و بدون مشکل برای اعضای جامعه است.

علی پاشا اهل شهرستان نوشهر استان مازندران است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم اظهار کرد: از سن ۱۶ سالگی و به واسطه ارتباطی که با مسجد داشتم جذب کارهای جهادی شده و در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، کمک به نیازمندان و محرومیت‌زدایی فعالیت کردم و ارتباط خوب با پایگاه مسجد، دلیل اصلی فعالیت‌های من در این زمینه بود.

وی افزود: در سال‌های گذشته به کارهای فرهنگی و مذهبی نظیر مداحی‌ مشغول بوده و در مراسمات مختلف حضور داشتیم و از طریق موسسه فرهنگی میعاد در شهرستان چالوس، به کارهای متعدد مانند قرائت دسته‌جمعی زیارت عاشورا و کارهای عمرانی مانند ساخت خانه برای افراد بی‌بضاعت پرداختیم.

 

حضور در بین مردم، مشکلات واقعی را به ما نشان داد

پاشا، با اشاره به اهمیت مردمی بودن در حل مسائل گفت: حل مشکلات مردم از دیگر دغدغه‌هایی بود که از مدت‌ها پیش در فکر آن بودیم و از این رو به صورت سنتی و با مواجهه با مردم در صدد انجام کارهای مردمی بودیم که در این راه، حضور در بین مردم و آگاهی از مشکلات جامعه، بزرگترین کمک برای حل مسائل بود.

وی ادامه داد: مدت زمانی که در هیئت‌ها و موسسه به مداحی مشغول بودم، جوانان و نوجوانان با مراجعه به من و روحانی آن مکان مشکلات خود را مطرح می‌کردند و ما نیز تا جایی که ممکن بود، در راستای برطرف ساختن نیازهای ممکنِ این افراد تلاش میکردیم.

 

طلاق، گرانی و بیکاری، معضلات اجتماعی نوشهر هستند

پاشا، با اشاره به مشکلات معیشتی مردم در شهرستان نوشهر گفت: مشکل اصلی در نوشهر، بیکاری جوانان و نبود شهرک‌های صنعتی برای اشتغال و درآمدزایی است و وجود چند کارگاه کوچک، جوابگوی نیاز تامین درآمد نیست و همین مشکل باعث به وجود آمدن پدیده‌هایی چون طلاق می‌شود و خانواده‌ها را با مشکلات جدی روبرو می‌کند.

وی در انتهای سخنان خود عنوان کرد: گرانی کالا‌ها و اجناس در نوشهر از دیگر مشکلاتی است که عمده دلیل آن، توریستی بودن این شهر و مجاورت آن با چالوس و نزدیکی آن به تهران است که باعث می‌شود گردشگران کلانشهر‌ها با حضور در این مکان، ناخواسته گرانی در شهر را رقم بزنند.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up