خیلی از نیازمندان با مشاغل ما خودکفا شدند
خیلی از نیازمندان با مشاغل ما خودکفا شدند
عرصه: خدمات اجتماعی

در حال شبکه کردن گروه‌های جهادی کوچک هستیم تا با همکاری و همراهی هم بتوانیم کارهای بزرگتری را انجام دهیم.

من «شهاب لیراوی» کارشناس حقوق ۲۹ ساله و مسوول «گروه جهادی بقیه الله» مسجد امام سجاد روستای مال خلیفه شهرستان گناوه استان بوشهر هستم.

تا قبل از سال ۱۳۹۶ با گروه‌های جهادی دیگر به خدمت‌رسانی محرومان مشغول بودیم تا اینکه با بچه‌های پایگاه مسجد تصمیم گرفتیم گروه جهادی‌ خودمان را ثبت کنیم.

محدوده فعالیت ما شهرستان گناوه است اما در داخل شهر فعالیتی نداریم و در روستاهای اطراف همچون گماردون، شول، بهمن یاری، عباسی‌و… خدمت‌رسانی می‌کنیم.

در فصل تابستان که دانش آموزان و دانشجویان فراغت تحصیلی دارند اردوهای ۱۰ روزه با موضوع‌های فرهنگی و پزشکی و عمرانی برگزار می‌کنیم. چند خانه در روستاها ساخته‌ایم و تعمیرات منازل روستاییان نیازمند و تجهیز خانه‌ها و تعمیر وسایل روستائیان را انجام داده‌ایم. گاهی هم بسته‌های معیشتی را بین نیازمندان تقسیم کرده‌ایم.

منابع مالی ما توسط چندین خیر تامین می‌شود که از طریق اعضای گروه شناسایی و جذب می‌شوند. کمک‌هایی هم از نهادهای مختلف مثل بهزیستی، بنیاد احسان، کمیته امداد و بنیاد علوی داشته‌ایم.

تعداد اعضای ثابت گروه ما ۱۰ نفر است و با توجه به برنامه‌ای که می‌خواهیم اجرا کنیم، فراخوان منتشر می‌کنیم تا افراد با توجه به تخصص و زمانی که به آنها نیاز هست در این برنامه‌ها حضور پیدا کنند.

بسته به نوع فعالیت‌ها بین پانزده تا بیست نفر در اردوهای ما حضور دارند.

حدود یکسال است که در حوزه اشتغال وارد شده‌ایم. در کشت و فرآوری سبزیجات نقطه به نقطه روستاها را فعال کردیم و خیلی از نیازمندان با این مشاغل خودکفا شده‌اند.

جهت اطلاع رسانی صفحه‌ای در فضای مجازی ایجاد کرده‌ایم اما برای گزارش به خیرین از ارتباط چهره به چهره و حضوری استفاده می‌کنیم.

بیشترین تمرکز ما بر روی اشتغال‌زایی برای محرومین است و در حال شبکه کردن گروه‌های جهادی کوچک هستیم تا با همکاری و همراهی هم بتوانیم کارهای بزرگتری را انجام دهیم.

ارتباط با مسوولین شهرستان به طور مداوم برقرار است؛ خصوصا امام جمعه شهرستان که از فعالیت‌های ما به طور کامل اطلاع دارد.

 

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up