حمایت از بیماران پروانه‌ای
حمایت از بیماران پروانه‌ای
عرصه: خیریه, کسب و کار

تقریبا دریافت پول از خیرین را حذف کردیم و از کسانی که می‌خواهند کار خیر انجام بدهند مشارکت و همدلی می‌گیریم.

من «راضیه کلاهی»پنجاه و هفت ساله با تحصیلات دیپلم مدیرعامل خیریه «سفیران همدلی» استان همدان هستم. در سال ۱۳۹۴ بیماری تومور کلیه داشتم. با خودم عهد کردم پس از رفع بیماری به شکرانه سلامتی به طور کامل خدمتگزار مردم باشم.

در سال ۱۳۹۸ موفق شدم مجوز موسسه خیریه را از فرمانداری کسب کنم و فعالیت‌هایم آغاز شد. برنامه‌های موسسه ما در حوزه دارو و درمان، سلامت و کارآفرینی، اشتغال، آموزش شهروندی و مبارزه با اعتیاد است. ما اولین گروه در همدان بودیم که موفق به دریافت مجوز خیریه در حوزه اشتغال شدیم. در حوزه سلامت از چهل و پنج کودک مبتلا به بیماری پروانه‌ای حمایت می‌کنیم. در حوزه اشتغال افراد را استعدادیابی می‌کنیم و بر اساس علایق و توانمندی‌هایی که دارند آموزش می‌دهیم و با دریافت مجوز مشاغل خانگی برایشان شغل ایجاد می‌کنیم.

در موسسه ما کارگاه‌های ترشی، مربا، شیرینی و شکلات، خیاطی و هنر فعال است. تقریبا دریافت پول از خیرین را حذف کردیم و از کسانی که می‌خواهند کار خیر انجام بدهند مشارکت و همدلی می‌گیریم. مثلا با تعدادی پزشک و کلینیک قرارداد بسته‌ایم تا به بیمارانی که از طرف ما معرفی می‌شوند خدمات رایگان ارائه دهند.

در بحث عمرانی و بازسازی خانه مددجویان، خیرین مصالح لازم را به صورت رایگان در اختیار خیریه قرار می‌دهند و بنا و کارگر هم برای رضای خدا مشارکت می‌کنند و مشکلات حل می‌شود.
من عضو هیئت مدیره خیریه رهروان حضرت علی علیه السلام هستم و با جمعی از خیرین شهر مجمع خیرین اشتغال استان را راه‌اندازی کرده‌ایم.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up