حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، با آگاهی از منشاء مشکلات و نیاز‌های اساسی جامعه
حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، با آگاهی از منشاء مشکلات و نیاز‌های اساسی جامعه
عرصه: خدمات اجتماعی

حضور در بین مردم و آگاهی از مشکلات آنها، زمینه‌ساز تحولی بزرگ است که افراد در قالب موسسات یا سازمان‌های مردم‌نهاد را برای حل مشکلات اجتماعی روی کار می‌آورد؛ آقای افشاری از شهرستان جیرفت، یکی از افرادی است که با آگاهی از مشکلات معیشتی و اجتماعی محل سکونت خود، در راستای کمک به اهالی شهر فعالیت می‌کند.

سیدعلی افشاری اهل شهرستان جیرفت واقع در استان کرمان است. وی در خصوص اقدامات فرهنگی و اجتماعی خود اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی خود را به همراه دوستان از زمان دانشگاه شروع کردیم و مدتی بعد به مدت ۱۱ سال با برگزاری موکب در مسیر کربلا به کار‌های خود ادامه دادیم.

وی افزود: هدف اصلی فعالیت‌های ما تمرکز در مسائل اقتصادی و معیشت مردم است؛ از این رو بیشتر در مناطق حاشیه و روستاها، به تامین حداقل نیازهای اهالی پرداخته و با تهیه تنور پخت نان برای خانم‌های سرپرست خانوار، برای آنها اشتغال ایجاد کردیم.

افشاری عنوان کرد: در مسیر درستی قرار گرفتیم و همیاری نهضت‌اجتماعی جوانان، که هدف مشترکی را دنبال می‌کنیم، باعث شد تا بیش از قبل نسبت به فعالیت‌های خود اطمینان حاصل کرده و با لطف خداوند در راستای کمک به مردم قدم برداریم.

کشاورزی، رکن مهم توسعه اقتصادی در جیرفت است

افشاری در ادامه صحبت‌های خود، کشاورزی را شغل اصلی مردم منطقه جیرفت عنوان کرده و گفت: بیشتر مردم جیرفت به شغل کشاورزی مشغول هستند و از این راه کسب درآمد می‌کنند؛ با این وجود نبود بازارهای فروش مناسب برای محصولات و علاوه بر آن، خرید محصول کشاورز با قیمت پایین توسط دلال، از مشکلات عمده‌ای است که کشاورزان جیرفت با آن مواجه هستند.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم ما که در صدد انجام آن هستیم، بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی جیرفت در شهرهای دیگر است تا بتوانیم دست دلال را از محصولات تولیدی کشاورزان کوتاه کرده و سود نهایی را برای کشاورز، به ارمغان آوریم؛ لذا این اقدام، کمک اقتصادی بزرگی در قبال شهرستان جیرفت است.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up