جنس سنگ و آجر این خانه‌ها، اخلاص، ایمان و روحیه جهادی است
جنس سنگ و آجر این خانه‌ها، اخلاص، ایمان و روحیه جهادی است
عرصه: خدمات اجتماعی

گروه جهادی بیرق‌الرضا در شهر ملایر با یک تیم کامل از نیروهای جهادی، صفر تا صد یک خانه را می‌سازد و سرپناهی امن برای افراد نیازمند مهیا می‌کند.

محمد ترکاشوند، مسئول گروه‌جهادی بیرق‌الرضا در شهر ملایر، در گفت‌وگو با ما مردم نیوز ، وظیفه این گروه جهادی را فعالیت مومنانه و ایجاد سرپناه امن برای افراد نیازمند دانسته و گفت: فعالیت گروه جهادی بیرق‌الرضا، در حوزه‌های کمک‌های مومنانه و سازندگی است؛ همچنین در خانه‌سازی، با تسهیلات اعطایی کمیته امداد، بخش‌های مهمی از ساخت‌وساز خانه افراد نیازمند را انجام داده و سرپناهی ایمن برای آنها به وجود می‌آوریم‌‌.

وی افزود: در تجارب گذشته که خانه‌ای مربوط به یک خانم بود، این خانه را تخریب کرده و از صفر احداث آن را شروع کردیم که در اصل افراد حاضر در گروه‌جهادی ما ۱۰ نفر بودند اما با کمک‌های سایر گروه‌های جهادی، گاها به ۳۵ نفر نیز رسیدند و هر شخص با تخصص در زمینه‌ای خاص، بخشی از مسئولیت را عهده‌دار شد.

تبلیغات فضای مجازی در جذب افراد خیر بسیار مهم است

ترکاشوند، فعالیت مثبت در فضای مجازی و تهیه‌ و انتشار عکس و فیلم از روند انجام امور گروه جهادی در کمک به نیازمندان را، اقدامی مهم برای جذب افراد خیر و سرمایه‌گذار دانسته و گفت: با تبلیغات موثری که از صفحات مجازی انجام دادیم توانستیم خیرین بسیاری از شهرهای تهران، مشهد و.. را جذب کرده و منابع را در راستای تعمیر و بازسازی خانه‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: بارها اتفاق افتاده که وقتی خیرین از نزدیک شاهد کارهای جهادی و مومنانه بچه‌ها بودند، به وجد می‌آمدند و با خرید و اعطای یک یخچال یا چند گونی برنج، به کارهای مثبت جهادی واکنش نشان می‌دادند.

وی عنوان کرد: نهادها و ارگان‌های دولتی نظیر شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی تا حد بسیاری کمک‌ حال ما بودند؛ حتی زمانی که قصد تخریب خانه قدیمی و بازسازی آن را داشتیم، مکاتبات با شهرداری و حتی تهیه برخی منابع نیز به کمک شهرداری انجام می‌یافت و شهردار محترم، توجه ویژه‌ای به این امر داشتند.

ترکاشوند افزود: تعاملات بسیاری که با ارگان‌ها، سازمان‌ها و صاحب‌منصبان شهر ملایر در خصوص امور جهادی و ساخت‌وساز خانه‌ها داشتیم باعث شد تا بسیاری از این سازمان‌ها شناخت خوبی نسبت به کار تیم جهادی ما داشته‌ باشند و در بسیاری از موقعیت‌ها کمک‌حال خوبی برای پیشرفت کارهای روزمره باشند.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up