جلوگیری از گسترش محرومیت‌ها با حضور مستمر دانشجویان در مناطق محروم
جلوگیری از گسترش محرومیت‌ها با حضور مستمر دانشجویان در مناطق محروم
عرصه: خدمات اجتماعی

اقشار دانشجویی از دیگر عناصر فعال در جامعه هستند که ضرورت حضور جهادی آنها در قالب بسیج دانشجویی آن هم برای صرف خدمت و ارتقاء جایگاه فرهنگی منطقه سکونت، نتایج خوبی رقم زده و کمک‌های معنوی آنها با حضور در مناطق محروم، با معرفی و شناساندن مشکلات، از بسط و گسترش محرومیت جلوگیری می‌کند.

 

ناصر گلچین مسئول بسیج دانشجویی شهرستان بناب آذربایجان شرقی است‌. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم اظهار کرد: در قالب گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری و مطالبه گری و سایر بحث‌های اجتماعی، خدماتی طی سالیان اخیر انجام یافته و عمده عملکرد ما مربوط به کارهای اجتماعی و پژوهشی بوده است.

وی افزود: راه‌اندازی قرارگاه‌های جهادی و مطالبه‌گری و بهداشت و درمان در سال‌های اخیر در شهرستان انجام شده و خدمات بهداشت و درمان در زمان کرونا از طریق قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی، توسط دانشجویان و اعضای قرارگاه به طور هفتگی و مستمر و با حضور در مناطق محروم و روستایی انجام یافت تا با شناسایی مشکلات مانع از گسترش آنها شوند.

وی گفت: بحث آسیب‌های اجتماعی و مشاوره‌هایی که مختص جلوگیری از طلاق و اعتیاد بود نیز از جمله اقدامات ما در زمینه جلوگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی هستند.

وی افزود: از بعد اقتصادی، بناب دومین شهر صنعتی آذربایجان شرقی است‌ و کارخانه‌های فولاد این شهر در شمال غرب کشور پیشرفت خوبی داشتند؛ اما علاوه بر پیشرفت صنعتی در شهرستان، به دلیل همسایگی از سمت غرب با دریاچه ارومیه، مشکلات زیست‌محیطی ممکن است در آینده به این منطقه آسیب برساند که نیازمند توجه است.

وی عنوان کرد: بناب، شهری مهاجرپذیر است اما همین مسئله باعث شده تا دو نقطه از حاشیه شهر به
دلیل پراکندگی جمعیت و افراد غیربومی، بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار بگیرد.

گلچین خاطرنشان کرد: جمع دانشجویی بناب در حال حاضر ۸ هزار نفر است و این شهر از لحاظ علم و صنعت و هنر در جایگاه خوبی قرار دارد.

keyboard_arrow_up