تفاوت مذاهب، مانع از فعالیت‌‌جهادی بچه‌های این شهر نشد؛ بلکه وحدت آن‌ها را تحکیم کرد
تفاوت مذاهب، مانع از فعالیت‌‌جهادی بچه‌های این شهر نشد؛ بلکه وحدت آن‌ها را تحکیم کرد
عرصه: خدمات اجتماعی

مهم نیست از چه قومیتی هستید یا چه آیین و مذهبی دارید؛ همین که با هدف خدمت و کمک به هم‌نوع در راستای ایجاد زندگی بهتر برای دیگران تلاش می‌کنید، از ارزش بسیاری برخوردار است.

حجت صحابی متولد سال ۱۳۶۳ و تحصیل‌کرده در رشته علوم اجتماعی و ساکن شهرستان خُنج در استان فارس می‌باشد. وی در گفت وگو با سایت خبری ما مردم، در خصوص فعالیت‌های خود عنوان کرد: به عنوان یک عضو از گروه‌جهادی شهرستان خنج، در تقسیم فعالیت‌های جهادی صرفا به کارهای خاصی بسنده نکرده و در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و جهادی فعالیت داریم؛ همچنین در امور مربوط به کودک‌ و نوجوانان، اقدامات مهمی را از پایه انجام داده و از مهدکودک، مهد‌های قرآنی، اردوهای مدارس و اردوهای ورزشی اقدامات خود را شروع کرده و تا رده سنی جوان و نوجوان نیز در جلسات مساجد با اعضای گروه‌جهادی، فرهنگ‌سازی صحیح را انجام دادیم.

وی افزود: مهم‌ترین ویژگی گروه‌جهادی ما این است که اعضای گروه متشکل از اعضای اهل سنت و اهل تشیّع هستند و این ویژگی منحصربه‌فرد در کمتر نقطه‌ای از کشور قابل رویت است و شهر خُنج از این امتیاز برخوردار است؛ لذا وحدت بین برادران و خواهران سنی و شیعه، نتایج خوبی را رقم زده است.

صحابی عنوان کرد: کشاورزی در منطقه خنج از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و وفور خاک حاصل‌خیز باعث شده تا رونق اقتصادی در این منطقه شکل یابد؛ همچنین یکی از دغدغه‌های ‌مهم ما، تاکید بر لزوم توجه اشتغال‌زایی در شهرک صنعتی نزدیک به خلیج فارس است که این بستر، می‌تواند تا حد بسیاری در ایجاد درآمد و تولید شهرستان موفق واقع شود؛ به همین منظور نهایت تلاش را می‌کنیم تا شهرک‌صنعتی خنج که در مجاورت ۱۱۰ کیلومتری خلیج‌فارس قرار دارد، به حد اشتغال کامل برسد.

حمایت از تولیدکننده، بهترین راهکار برای اشتغال‌زایی است

صحابی در ادامه صحبت‌های خود، حمایت از تولیدکننده را بهترین راه برای شکوفایی اقتصاد شهرستان‌ها عنوان کرده و گفت: در شهرستان‌هایی مانند خنج، که هم از اماکن زیبا برخوردار هستند هم قدمت بسیاری دارند و هم از لحاظ منابع و مناظر غنی هستند، حمایت از تولیدکنندگان و تقویت حوزه توریسم، می‌تواند علاوه بر ایجاد درآمد، اشتغال‌زایی را نیز در این مناطق افزایش دهد‌‌.

وی افزود: چرا نباید محصولات یک منطقه با برند و نام خود آن منطقه به فروش برسد؟ اگر این اتفاق بیفتد، این محصولات با برند منطقه در سرتاسر کشور پخش می‌شود و مردم از وجود این منطقه برخوردار می‌شوند؛ همچنین نیاز داریم تا با حمایت از تولیدکننده، که حامی مالی و سرمایه‌دار در امر تولید و اشتغال است، بستر را برای رشد و شکوفایی شهر‌ها ایجاد کنیم.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up