تشکیل ۲۱ قرارگاه و گروه‌جهادی با همت این طلبه روحانی
تشکیل ۲۱ قرارگاه و گروه‌جهادی با همت این طلبه روحانی
عرصه: خدمات اجتماعی

اقدامات موثر گروه‌های جهادی در مناطق محروم و مستضعف، تنها با داشتن اراده، اتحاد و روحیه جهادی تمام اعضای گروه ممکن است و هر شخص به تنهایی قادر به انجام کار‌های بزرگ نیست.

مجید سیستانی روحانی و طلبه اهل تربت حیدریه است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم در خصوص اقدامات جهادی خود عنوان کرد:

در سال ۱۳۹۳ به همراه یکی دیگر از دوستان و به عنوان طلبه به منطقه تربت جام اعزام شدیم تا به کارهای تبلیغاتی بپردازیم اما در بدو ورود، شرایط آنگونه که انتظار داشتیم نبود و پس از مدت زمانی، ماه مبارک رمضان فرا رسید و در این ماه ما به تدارک اعتکاف پرداختیم و ۶۰ نفر از اعضای جوان و نوجوان تربت جام در این اعتکاف شرکت کردند.

وی افزود: افراد از اقشار مختلف نظیر دانشجو، دانش‌آموز، طلبه و.. بودند و با تعاملات خوبی که داشتیم موفق شدیم اقدامات اولیه برای تشکیل قرارگاه و گروه‌جهادی را در ذهن آن‌ها ایجاد کنیم و در اولین اقدام، تک‌تک مساجد شهر را شناسایی کرده و هر شب در یک مسجد به برگزاری جلسات می‌پرداختیم و ماحصل این کار، جذب ۴۰ نفر دیگر از اعضای شهر بود که در کل جمع اعضا به ۱۰۰ نفر رسید و هسته مرکزی گروه جهادی با عنوان منتظران ظهور شکل گرفت.

دوشنبه‌های امام حسنی، مجمعی برای اتحاد بیشتر

سیستانی ادامه داد: مهم‌تر از جمع کردن اعضای گروه‌جهادی، حفظ این هسته و اعضا بود که با همفکری دوستان، تصمیم شد تا هر دوشنبه مراسمی با عنوان دوشنبه‌های امام‌حسنی تشکیل یابد و اعضا در آن شرکت داشته باشند و در این شب، به قرائت ذکر و دعای امام حسن مشغول شده و سپس در مورد مسائل مختلف شهر، مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بحث و تبادل نظر کنیم تا اعضای گروه، وابستگی بیشتری به همدیگر حس کنند و این اتحاد، منسجم‌تر شود.

وی افزود: از دیگر اقدامات ما که با همراهی اعضای گروه‌جهادی شکل یافت، برگزاری مراسمات فرهنگی در روستاها بود که در ۱۴ روستا توانستیم با پخش نذورات و اجرای کارهای فرهنگی، بیشتر از قبل خود را بین مردم نشان دهیم.

سیستانی عنوان کرد: بخش مهم فعالیت‌های ما به تشکیل قرارگاه جهادی معطوف است که توانستیم در یک سال مانده به شروع همه‌گیری کرونا، ۲۱ قرارگاه و گروه جهادی طی سالیان فعالیت‌های اخیر تشکیل داده و قرارگاه شهید علی‌اکبر دهقان در تربت‌جام به عنوان زیرگروه این قرارگاه محسوب می‌شوند؛ همچنین فعالیت‌های مردمی در گروه‌های جهادی را به چند دسته تقسیم کردیم تا هر گروه و قرارگاه، مسئولیت خاصی در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و محرومیت‌زدایی داشته باشد.

وی تشریح کرد: تربیت دانش‌آموزان در کارگروه آموزشی، کار‌های اجتماعی و کاهش آمار طلاق در امور اجتماعی و همچنین برگزاری کلاس‌های فرهنگی برای بانوان سرپرست خانوار از دیگر فعالیت‌هایی است که در حال حاضر توسط کارگروه‌های جهادی و زیرگروه‌های قرارگاه شهید دهقان انجام می‌شود.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up