تشویق مردم به فعالیت‌های مومنانه، با تاسیس گروه‌های اجتماعی در فضای مجازی
تشویق مردم به فعالیت‌های مومنانه، با تاسیس گروه‌های اجتماعی در فضای مجازی
عرصه: خدمات اجتماعی

تاسیس گروه‌ها و کانال‌های مجازی در شبکه‌های اجتماعی و نشر و ترویج فعالیت‌های جهادی و نشان دادن نتایج کارهای مومنانه توسط گروه‌های جهادی، افزایش کمک‌های مومنانه و ترغیب شدن جامعه برای کمک‌های داوطلبانه را به همراه دارد.

مسعود محسن‌زاده اهل شهرستان گِراش واقع در استان فارس می‌باشد. وی در گفت‌وگو با سایت خبری مامردم اظهار کرد: بنده در سال ۱۳۹۸ از آموزش‌وپرورش بازنشسته شدم و چون احساس می‌کردم که مسائل مهمی در جامعه وجود دارد و باید به صورت مردمی به آنها رسیدگی شود، اقدام به تاسیس گروه جهادی “قهرمان شهدا” کردیم و به یک باره از کارهای فرهنگی و آموزشی رو به کارهای مردمی، جهادی و کمک‌های مومنانه آوردیم.

وی افزود: دلیل اصلی که نام گروه را قهرمان شهدا نام گذاشتیم، بهره بردن از برکت و کمک و اخلاص شهدا در کارهای جهادی و به ثمر نشستن اهداف مهم در این حوزه بود، که به لطف خداوند، با توسل بر شهدا این کار نتیجه‌بخش بوده است.

فعالیت در فضای مجازی، مردم را برای کمک‌رسانی تشویق می‌کند

محسن‌زاده عنوان کرد: تشکیل گروه جهادی با هیئت‌امنایی شامل ۸ نفر، با دو هدف اساسی شکل گرفت و در وهله اول، هدف ما این بود که با انعکاس نتیجه فعالیت‌ها و اقدامات انجام یافته در گروه و تاسیس صفحاتی در فضای مجازی، باعث شویم تا دیگر گروه‌ها و افراد جامعه با دیدن کمک‌های مومنانه، تشویق به انجام این کار‌ها شوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم گروه، فعالیت‌های ساخت و ساز و کمک‌های جهادی و عمرانی بود که با کمک خیرین و مردم، در مناطق محروم این کارهای ساخت‌وساز انجام می‌یابد؛ هدف دیگر فعالیت‌های گروه قهرمان شهدا، جمع‌آوری وسایل قدیمی مردم و توزیع آن‌ها بین نیازمندان است.

وی ادامه داد: از این رو اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد و هر خانواده‌ای از کوچکترین ملزومات مانند لیوان و پارچ تا یخچال و لباسشویی که نیاز به تعمیر داشته باشد، تحویل اعضای گروه ما می‌دهد و ما با تعمیر و نوسازی وسایل، آنها را بین نیازمندان توزیع می‌کنیم.

تهیه جهیزیه و سیسمونی برای زوجین جوان

 

مسئول گروه‌جهادی قهرمان‌شهدا با اشاره به دیگر اقدامات این گروه جهادی عنوان کرد: معلمی بود که در سال ۱۳۹۵ عقد کرده بود و پس از گذشت چندین سال، به دلیل مشکلات جهیزیه و مخارج جشن عروسی، نتوانسته بود ازدواج کند؛ از این رو با جمع‌آوری کمک‌های مالی مردمی و خیرین، جهیزیه این زوج را تامین کرده و حتی هزینه ولیمه جشن نیز تامین شد.

وی افزود: تهیه سیسمونی برای زوجین جوان از دیگر اقدامات ما در راستای حمایت از خانواده است و در کنار آنها، تامین بسته‌های معیشتی و حمایتی از خانواده‌های محروم نیز صورت می‌گیرد.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up