کاملی، مسوول خیریه امام رئوف، مدرس حوزه، مبلغ و کارآفرین خمینی شهری در گفتگو با خبرنگار سایت خبری مامردم، اظهار کرد: از سال 1391 کارآفرینی را شروع کردیم که محل آغاز کارمان از منزلی قدیمی بود که توسط پدر مرحوم به نامم منتقل شده بود و در راستای اینکه باقیات الصالحاتی برای پدرم شود، این منزل را پس از بازسازی به عنوان کارگاه فرش بافی راه‌اندازی کردم و در ابتدا با دو دار قالی کار را شروع کردیم و در ادامه فعالیت در حوزه مواد غذایی از قبیل تهیه رب، سبزی، سرکه، ادویه و… به فرش‌بافی اضافه شد.

وی با بیان اینکه عمده افراد به‌کارگرفته شده در کارگاه بدسرپرست و یا بی‌سرپرست هستند، افزود: در حوزه فرش‌بافی 10 نفر از افراد جویای کار و نیازمند به کارگرفته شدند و در در ادامه 15 نفر از بانوان دیگر جهت کار در بخش تولید مواد غذایی در کارگاه مشغول شدند.

این کارآفرین با اشاره به ایجاد خیریه امام رئوف، عنوان کرد: در قالب این خیریه علاوه بر اشتغال و بکارگیری نیازمندان، کمک‌های بلاعوض نقدی و سبد کالا اعطا می‌شود و هدف اصلی خیریه توانمندی مددجویان است که در همین راستا تاکنون برای 35 نفر اشتغال‌زایی شده است و در حرفه‌های خیاطی، فرش‌بافی، موادغذایی و… مشغول فعالیت هستند.

کاملی ادامه داد: خیریه امام رئوف در محلات مختلف خمینی‌شهر نماینده و مددکار دارد و با استفاده از ظرفیت این عزیزان بحث شناسایی و نیازمندان و تحت پوشش قرار گرفتن آن‌ها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: عمده بسته‌های غذایی و کمک‌های بلاعوض به افرادی تعلق می‌گیرد که توانایی انجام کار را بنا به دلایل مختلف ندارند اما افرادی که توانایی کار را دارند مساعدت می‌شود تا هرچه سریع‌تر مشغول کاری شوند.

مسئول موسسه خیریه امام رئوف عنوان کرد: علاوه بر خودم عمده خیرین از خانواده خودمان یعنی برادران و سایر قوم و خویشاوندان، دوستان، شاگردان حوزه و سایر آشنایان هستند و هزینه‌های خیریه را تامین می‌کنند.

کاملی درخصوص علت آغاز کارهای خیر، بیان کرد: بعد از فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص بحث مواسات، تلاش کردم تا با کمک اقوام و آشنایان بحث توزیع بسته‌هایی غذایی را پیش ببرم و خوشبختانه این پیشنهادم با استقبال بسیار مطلوب خیرین مواجه شد به این ترتیب کارهای خیرمان شروع شد.

وی اذعان کرد: با ایجاد یک کانال در فضای مجازی یک هزار و 200 نفر عضو گرفتیم و به شکل موردی نیازمندی‌ها و مشکلات مددجویان را قرار می‌دادیم و در نهایت با مشارکت افراد اقدام به تهیه و اعطای کالا و سایر نیازمندی‌های افراد می‌کردیم.

مسئول موسسه خیریه امام رئوف گفت: روضه‌های مجازی در ایام فاطمیه برگزار می‌شد و در این روضه‌ها علاوه بر بحث سخنرانی و مداحی افراد شرکت کننده در حد وسع خود در جهت تهیه و توزیع بسته معیشتی کمک می‌کردند.

کاملی بیان کرد: در ادامه بحث اشتغالی‌زایی و گسترش این طرح یکی از اقوام منزل خود را در اختیار ما قرار داد تا تعداد دارهای قالی را افزایش دهیم و از این طریق افراد زیادی بتوانند مشغول کار شوند.

وی تاکید کرد: بحث آموزش و توانمندسازی مددجویان با مشارکت مربیان قالی‌بافی و خیاطی به جد پیگیری می‌شود و از این طریق توانمندسازی نیازمندان به شکل رایگان تحقق می‌یابد.

مسئول موسسه خیریه امام رئوف تصریح کرد: امیدوارم در آینده‌ای نزدیک یک کارگاه خیاطی و فرش‌بافی بزرگ راه‌اندازی کنم تا همه بانوان نیازمند در آن مشغول شوند و هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند و این آرزوی من است.

وی با اشاره به ایجاد صندوق قرض الحسنه تصریح کرد: صندوق قرض الحسنه با هدف اشتغال زایی برای افراد مستضعف وام اعطا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up