تاسیس کارگاه تولیدی توسط بانوان سرپرست خانوار با همّت این مرکز نیکوکاری
تاسیس کارگاه تولیدی توسط بانوان سرپرست خانوار با همّت این مرکز نیکوکاری
عرصه: کسب و کار

مراکز نیکوکاری در شهرهای کوچک، اتفاقات بزرگی رقم می‌زنند و حمایت همه‌جانبه مردم در راستای اشتغال و تولید، مهم‌ترین رکن استمرار فعالیت مراکز نیکوکاری است.

 

خانم عاشوری مدیر مرکز نیکوکاری و کارآفرینی بردو در شهرستان دیّر واقع در استان بوشهر است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را شروع کردیم و در این مرکز معلمان زیادی وجود دارند که در رشته‌های قالی‌بافی، خیاطی، حصیربافی و شیرینی‌پزی تدریس می‌کنند.

وی افزود: پس از آموزش به هنرجوها، کارگاه‌هایی توسطخود آنها ایجاد می‌شود و از این طریق برای آنها بازاریابی نیز انجام می‌دهیم؛ همچنین رشته‌های متنوع دیگری نظیر بافتنی گلیم و قالی، رزین، نقطه‌کو، تریکو و.‌. وجود دارد اما اولویت اول با رشته‌هایی نظیر خیاطی است که درآمد خوبی دارند.

 

آموزش رایگان برای ۲۸۰ بانوی سرپرست خانوار

وی عنوان کرد: بیشتر افراد کارگاه و کارآموزان شامل بانوان سرپرست خانوار است و تا کنون در این مجموعه ۲۸۰ نفر از زنان سرپرست خانوار آموزش دیده و کارگاه خانگی خود را راه‌اندازی کرده و به درآمد رسیده‌اند.

عاشوری خاطرنشان کرد: تولید و فروش در کارگاه‌های خانگی این بانوان انجام می‌شود و خرید تضمینی پس از تولید در کارگاه‌های خودشان توسط ما صورت میگیرد و این تولیدات را به نمایشگاه‌های بین‌المللی و شرکت‌هایی که قرار داد بستیم می‌فروشیم.

وی ادامه داد: حصیربافی، کپو و صدف‌سازی بیشترین تولیدات ما هستند و مواد اولیه را رایگان در اختیار بانوان سرپرست خانوار قرار می‌دهیم؛ همچنین کارگاه صدف‌سازی مجموعه‌ای شامل ۱۵ نفر می‌باشد و حدودا ۷۰ خانه توسط بانوان آموزش دیده، به کارگاه شخصی تولیدی تبدیل شده است.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up