بیمارستان صحرایی راه انداختیم
بیمارستان صحرایی راه انداختیم
عرصه: خدمات اجتماعی

در زمان جنگ ایران و عراق که مردم کردستان عراق آواره شده بودند؛ مردم شهر مهاباد آنها را پناه داده و اجازه ندادند احساس درد و رنج کنند.

من «کوروش کریمی» مسوول موسسه خیریه «ئدوین یارمتی» شهر مهاباد آذربایجان غربی هستم. ئدوین یارمتی نامی کُردی و به معنی عشق کمک است. با توجه به موقعیت شهر مهاباد و جمعیت زیاد و مشکلات فراوانی که اهالی با آن مواجهه هستند از دو سال پیش‌این انجمن در وزارت کشور ثبت شد. اعضای انجمن از مهندسین، پزشکان، بازاریان، خیرین، معتمدین و مسوولین خوشنام شهرستان هستند که علاوه بر فعالیت در این گروه، خودشان نیز اغلب خیریه‌های مستقلی را اداره می‌کنند. مثلاً من خودم خیریه جداگانه‌ای دارم و عضو انجمن حمایت از زندانیان نیز هستم. همچنین در اتاق بازرگانی هم فعالیت می‌کنم.

مردم ایران در زمان وقوع مشکلات احساس مسوولیت می‌کنند و ما در مواقع بحرانی به نوعی ستاد امداد و کمک هستیم تا اراده‌های خیر در سطح شهرستان را به سمت حل مسئله و بحران پیش‌آمده هدایت کنیم. در زمان وقوع سیل، زلزله خوی و کرمانشاه و بروز بیماری کرونا فعالیت خوبی داشتیم و با همکاری مردم در حادثه آتش سوزی بازار مهاباد اقدام مثبتی رقم زدیم. اینجا بازارچه بزرگی داخل شهر بود که سیصد الی چهارصد مغازه داشت که همه در آتش سوزی سال ۱۴۰۰ از بین رفت ولی با همت و کمک مردم طی سه تا چهار ماه بازار بسیار شیک‌تر و بهتر از گذشته ساخته شد. این روحیه همدلی و مشارکت در شهر ما بسیار ویژه است. جالب است بدانید دو ماه قبل از این حادثه در نقده مشابه این اتفاق افتاد و هنوز مشکل بازار آنجا پابرجا است. در موضوع بازارچه مهاباد گروه‌های مختلفی می‌آمدند و کمک می‌کردند. یک گروه می‌آمد کار تاسیسات را انجام می‌داد و گروهی دیگر کار بنایی را به عهده داشت. یک گروه کار فنی و مهندسی می‌کرد تا کار به سرانجام رسید.

در زمان جنگ ایران و عراق که مردم کردستان عراق آواره شده بودند؛ مردم شهر مهاباد آنها را پناه داده و اجازه ندادند احساس درد و رنج کنند.

مردم می‌گفتند اگر بار دیگر مشکلی پیش‌بیاید چه کسی میدان‌دار می‌شود تا کمک‌ها را سامان دهد؟ برای اینکه سازماندهی و نظمی پیش‌بیاید و خدای نکرده سوء استفاده‌ای صورت نگیرد و منابع هدر نرود این انجمن تشکیل شد. ‌یکی از اقدامات مربوط به دوران کرونا این بود که یک بیمارستان صحرایی مجهز و بی‌نظیر را در شهر ایجاد کردیم. اصناف و مردم از نقاط مختلف داخل و خارج کشور با کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود ما را حمایت کردند.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up