به جای کمک مالی شرایط اشتغال را فراهم می‌کنیم
به جای کمک مالی شرایط اشتغال را فراهم می‌کنیم
عرصه: کسب و کار

تلاش می‌کنیم به جای کمک مالی به افراد نیازمند شرایط اشتغال برای آنها را فراهم کنیم.

من «شادی حسینی اصل» سی و هفت ساله کارشناس زبان انگلیسی مدیر «کانون فرهنگی هنری طلوع» و مدیرعامل «مرکز نیکوکاری احسان» و مسوول نهضت پیشرفت بانوان شهرستان مهاباد هستم.

مرکز نیکوکاری ما از سال ۱۴۰۰ شروع به فعالیت کرده است. پیش‌از آن در قالب کانون برنامه‌هایی را اجرا می‌کردیم که به مرور همه در چهارچوب مرکز نیکوکاری متمرکز و رسمیت یافت.
فعالیت مرکز نیکوکاری ما در حوزه‌های اشتغال‌زایی برای نیازمندان مستعد، تهیه بسته‌های معیشتی، کمک به خانواده‌های ناتوان جسمی و حرکتی، کمک به دانش‌آموزان نیازمند، کمک درمانی و ارائه خدمات روانشناسی به افراد تحت پوشش‌و… است. تمرکز عمده ما بر روی روستاهای شهر مهاباد است.

ما چهارصد و بیست و شش پرونده از کمیته امداد تحویل گرفته‌ایم و مددکاران ما در مناطق روستایی مهاباد مسوولیت شناسایی و حل مشکلات مددجویان را به عهده دارند. بیشترین معضلی که با آن مواجه هستیم بیکاری بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست است. بانوانی داریم که حتی در صورت حمایت توانایی کار ندارند؛ مانند خانمی که به بیماری صرع دچار است و کسی او را به کار نمی‌گیرد. یا خانمی که همسرش زندانی است و فرزندان کوچک دارد و نمی‌تواند جایی مشغول کار شود.

در کانون طلوع کلاس‌های آموزشی رایگان برای آموزش هنرهای مختلف داریم و از مربیانی که داوطلب هستند که آموزش رایگان بدهند استفاده می‌کنیم. این کلاس‌ها شامل دوره‌های خیاطی، آشپزی و گلیم بافی است. تلاش می‌کنیم به جای کمک مالی به افراد نیازمند شرایط اشتغال برای آنها را فراهم کنیم. حتی بانوانی که توانایی‌شان در حد بافت اسکاچ و لیف بود را دعوت کردیم تا تولیدات خود را در کانون به مراجعین بفروشند. طی دو سال اخیر شش بار نمایشگاهی بزرگ با حدود صد غرفه برای صنایع دستی و ارائه توانمندی بانوان برگزار کردیم و هر بانویی که محصولی تولید می‌کرد به مدت ۱۰ روز در این نمایشگاه کالاهای خود را می‌فروخت و درآمد خوبی هم کسب می‌کرد.

منابع مالی ما از طریق خیرین تامین می‌شود و در مرکز نیکوکاری اتاقی برای کمک‌های غیرنقدی داریم که خیرین لباس و نوشت‌افزار و وسایل منزل برای نیازمندان به آنجا ارائه و ما توزیع آن‌ها را به عهده داریم. ما جلسات مشاوره رایگان برای والدین داریم. کلاس انرژی درمانی با کمک افراد متخصص به صورت رایگان برای نوجوانان برگزار و جهت حمایت از جمعیت جوانی هم دوره‌هایی را برگزار کرده‌ایم.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up