علاوه بر کار‌های عمرانی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و تامین جهیزیه نو عروسان نیازمند را هم به تناوب انجام داده‌ایم.

من «اصغر فرزانه» متولد سال ۱۳۷۰ با تحصیلات دیپلم مسوول «گروه جهادی شهید حکمت» شهر نقده در استان آذربایجان غربی هستم. ما جمعی دوستانه بودیم که هیئتی به نام محبین الائمه برگزار می‌کردیم. از سال ۱۳۹۵ گروه جهادی را تشکیل دادیم. در ابتدای کار بیست نفر بودیم. فعالیت اولیه ‌ما عمرانی بود و در مناطق روستایی منازل محرومین را تعمیر می‌کردیم. بیش از صد اردوی جهادی را در داخل شهرستان نقده برگزار کرده‌ایم؛ سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه هم برای خانه‌های روستایی ساخته‌ایم. محدوده فعالیت ما اغلب شهر خودمان نقده و روستاهای اطراف است ولی در زمان بلایای طبیعی در سایر شهرستان‌ها هم حضور پیدا می‌کنیم. در زلزله کرمانشاه، سیل لرستان و زلزله خوی حضور داشتیم. بزرگترین فعالیتی که انجام دادیم در زلزله خوی بود که تخریب و پاکسازی دویست خانه را به طور کامل انجام دادیم که برای ساخت مجدد نیاز به تسطیح داشتند. پس از وقوع زلزله سی و پنج روز خدمت‌رسانی ‌کردیم چون به علت نزدیکی، امکان تردد و بردن وسایل و تجهیزات برای ما راحت‌تر از گروه‌های دیگر بود. در زلزله کرمانشاه و سیل لرستان ده روز فعالیت داشتیم.

علاوه بر کار‌های عمرانی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و تامین جهیزیه نو عروسان نیازمند را هم به تناوب انجام داده‌ایم.

تعداد کسانی که در اردوهای ما شرکت می‌کنند بسته به نوع فعالیت‌ها متغیر است. با ارگان‌هایی مانند سپاه، بسیج، سازندگی، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد علوی همکاری داریم و تا حدودی منابع مالی ما را تامین می‌کنند. مابقی نیازها با مشارکت خیرین و اعضای هیئت امنا تامین می‌شود.

به تازگی در حوزه اشتغال ورود پیدا کرده‌ایم. قبلاً کارهای محدودی مثل خرید چرخ خیاطی برای خانواده نیازمندان انجام داده‌ایم ولی الان تصمیم به گسترش فعالیت‌هایمان در این حوزه داریم و قصد داریم با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام، گلخانه و کارگاه تولید پوشاک را اندازی کنیم. گروه ما در اطلس جهادی ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up