با کمک‌های مردمی ۱۰ هزار پُرس غذا تهیه و توزیع کردیم
با کمک‌های مردمی ۱۰ هزار پُرس غذا تهیه و توزیع کردیم
عرصه: خدمات اجتماعی, خیریه

منابع مالی ما توسط خیرین مردمی تامین می‌شود. مردم به دلیل اعتمادی که به ما دارند در همه فعالیت‌ها در کنار ما هستند و از ما حمایت می‌کنند.

من «فرشید ملکی» متولد 1368 با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت مالی و سطح 3 حوزه و مسوول گروه جهادی امام حسن‌(ع) شهرستان ماه‌نشان استان زنجان هستم.

هسته اولیه گروه ما جمعی پانزده نفری بود که در حال حاضر به هشتاد نفر افزایش یافته است. ماه گذشته اردویی جهادی با حضور پنجاه و هفت نفر برگزار کردیم که کارهای پایانی منازل محرومان را به سرانجام رساندیم. در سال ۱۳۹۶ در محله ما فردی مستضعف زندگی می‌کرد که خانه‌اش در حال ریزش بود و توانایی ساخت خانه‌اش را نداشت. اهالی مسجد با همکاری یکدیگر برای او خانه‌ ساختند و این اتفاق نقطه آغاز فعالیت‌های ما در حوزه محرومیت زدایی بود.

نام گروه ما در اطلس جهادی کشور ثبت شده و تمرکز فعالیت‌های ما بر موضوع‌های عمرانی است که در انجام آن مهارت پیدا کرده‌ایم. ‌هر خانه را تقریبا با هزینه متری چهار میلیون تومان می‌سازیم. در این مسیر از تجربه‌های سایر گروه‌های جهادی هم استفاده کرده‌ایم. مثلا گروهی در شهر طارم بودند که فعالیتی مشابه با ما انجام می‌دادند.

در این حوزه «خلاقیت در اجرا» حرف اول را می‌زند. ما در منطقه محرومی فعالیت می‌کردیم که امکان تردد اتوموبیل باری به آنجا وجود نداشت. به همین دلیل سنگ شکنی درست کردیم که ماسه مورد نیاز ما را در محل تولید می‌کرد و دیگر نیاز نبود کامیون ماسه برایمان بیاورد.

منابع مالی ما توسط خیرین مردمی تامین می‌شود. مردم به دلیل اعتمادی که به ما دارند در همه فعالیت‌ها در کنار ما هستند و از ما حمایت می‌کنند و به همین دلیل تاکنون مشکل مالی نداشته‌ایم. گاهی شرکت‌هایی مانند شوکو پارس و ایران خودرو نیز از ما حمایت می‌کنند. در شهر ماه نشان نیز کسبه از ما حمایت می‌کنند. در مجموع نود و سه خیر داریم. اغلب که به روش «چهره به چهره» جذب شده‌اند.

وقتی فعالیتی را آغاز می‌کنیم به موازات پیشرفت در آن حوزه به تعداد خیرین اضافه می‌شود. گزارش فعالیت‌هایمان را نیز در فضای مجازی به تک تک افراد ارائه می‌کنیم.

در فضای مجازی صفحه‌ای با نام «گروه جهادی امام حسن مجتبی ع »داریم و در شبکه‌ اجتماعی ایتا کانالی راه‌اندازی کرده‌ایم که پلی میان ما و مخاطبان و خیرین است.

یکی از برنامه‌های ما رزمایش خدمت‌رسانی است که برای اجرای آن تمامی ظرفیت‌های محله را پای کار می‌آوریم. در این رزمایش هرکس به هر میزان که می‌تواند به مردم نیازمند خدمات ارائه می‌کند. برای این طرح کتابچه‌ای درست کرده‌ایم و در آن حتی فردی که وانت دارد نیز نامش ثبت شده تا از ظرفیت او بهره برداری کنیم.

ما ارتباط خوبی با ارگان‌های مختلف داریم. مثلا به واسطه ارتباط با رئیس اداره راه زمانی که در یک روستا سرویس بهداشتی می‌ساختیم؛ لودر و کامیون مورد نیازمان را به مدت دو روز تامین کرد. با امام جمعه و سایر مسوولان شهر نیز ارتباط داریم.

ما یکسال هم در زمینه کارهای فرهنگی با بنیاد علوی همکاری داشتیم و در اطعام غدیر سال‌های گذشته به ما کمک می‌کردند. ولی امسال خودمان با کمک‌های مردمی ۱۰ هزار پُرس غذا تهیه و توزیع کردیم.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up