این گروه جهادی با معضلات فرهنگی و زیرساختی منطقه سکونت، مقابله می‌کند
این گروه جهادی با معضلات فرهنگی و زیرساختی منطقه سکونت، مقابله می‌کند
عرصه: خدمات اجتماعی, قرض الحسنه
گروه‌های جهادی علاوه بر کارهای عمرانی و محرومیت‌زدایی، نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و مقابله با ناهنجاری‌ها ایفا می‌کنند.
حامد افضل‌نیا اهل شهرستان بنار استان کهگیلویه و بویراحمد است که با تاسیس گروه جهادی شهید افضل‌نیا، اقدامات مهمی در منطقه محل سکونت خود، انجام داده است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم، عنوان کرد: گروه جهادی شهید افضل‌نیا فعالیت خود را از ۱۳۹۴ از طرف بسیج سازندگی استان شروع کرده و این گروه جهادی در زمینه‌های عمرانی و آموزشی و بهداشت، سابقه فعالیت داشته و در زمان کرونا کمک‌حال مردم بوده است.
وی افزود: از دیگر فعالیت‌های ما، ایجاد خیریه سفیر حیات بود که از سال ۱۳۹۶ شروع شده و در سال ۱۳۹۸ موفق به اخذ پروانه از طرف کمیته امداد شدیم و در این خیریه فعالیت‌های زیادی از قبیل بحث نیازمندان و پرونده‌های مددجویان بود که از طرف کمیته معرفی می‌شدند؛ همچنین صندوق قرض‌الحسنه‌ای نیز راه‌اندازی شد و موفق شدیم تعدادی وام نیز به صورت تسهیلات برای اشتغال در حوزه‌های صنایع دستی اعطا کنیم.
افضل‌نیا عنوان کرد: در بحث زمینه‌های اجتماعی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مجمعی تحت عنوان یاران تحول شکل یافت که این گروه نیز فعالیت‌های مثبتی در زمینه‌های فرهنگی نظیر اصلاح بدعت‌های اجتماعی مانند تیراندازی در مراسمات انجام دهد و توانستیم از لحاظ فرهنگی، در این زمینه نیز مثمرثمر باشیم.
وی افزود: فعالیت‌های علمی و توجه به بار فرهنگی منطقه از دیگر اقداماتی است که در گروه‌جهادی شهید افضل‌نیا انجام یافته است‌؛ همچنین مهم‌ترین اقداماتی که باید در آینده در نظر داشت به چندین دسته تقسیم میشود؛ نخست این که باید بین طوایف استان، اتحاد ایجاد کرد و از تفرقه جلوگیری نمود؛ معضلی که سال‌هاست در استان ما حاکم است. مورد دیگر توجه به بخش کشاورزی و اقتصاد استان است که باید با توجه به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود، علی‌الخصوص در بخش کشاورزی اقدامات مهمی برای رشد استان انجام دهیم؛ شهرستان ما از لحاظ کشاورزی در جایگاه خوبی قرار دارد اما به دلیل عدم بازار فروش، محصولات در بازارهای هدف به فروش نمی‌رسد که این مشکل نیز باید با برنامه‌ریزی و اقدام موثر، باعث پیشرفت و خوشحالی مردم منطقه شود.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up