این گروه‌جهادی متشکل از روحانیون، به هیچ نیازمندی نه نمی‌گوید
این گروه‌جهادی متشکل از روحانیون، به هیچ نیازمندی نه نمی‌گوید
عرصه: خدمات اجتماعی

گروه‌های جهادی با فعالیت‌های بی‌قید و شرط خود در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، عمرانی، محرومیت زدایی و.. گره از کار نیازمندان واقعی باز کرده و با حل مشکلات آنها، لبخند را به صورتشان بر‌می‌گرداند.

محمدرضا سهرابی، روحانی متولد سال ۱۳۶۱ است که در حوزه علمیه مشغول تحصیل بوده و از سال ۱۳۸۰ لباس روحانیّت به تن کرده است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم، در خصوص اقدامات خود توضیح داده و گفت: از سال ۱۳۹۵ فعالیت‌های جهادی خود تحت عنوان گروه جهادی شهدای چنار را شروع کردیم و پس از آن، گروه جهادی مبلغین دیار سیدجمال پس از انحلال گروه چنار تشکیل شد و در کارهای‌ تبلیغات اسلامی نقش ویژه‌ای داشتیم، که تا کنون نیز به فعالیت مشغول هستیم و به امور عمرانی، تبلیغاتی و درمانی می‌پردازیم.

وی افزود: کارهای درمانی مربوط به افرادی که از استطاعت هزینه درمان برخوردار نیستند را با مشارکت اعضا و جمع‌آوری هزینه‌های بین یک تا سه میلیون پرداخت کنیم؛ همچنین با همکاری برخی ارگان‌ها مانند حلال‌اهمر، بنیاد علوی و کمیته حضرت امام، کارهای مربوط به ساخت و ساز خانه‌های نیمه ساخت افراد محروم را که استطاعت انجام این کار را ندارند به اتمام می‌رسانیم.

سهرابی عنوان کرد: تهیه، تدارک و توزیع بسته‌های معیشتی از دیگر اقداماتی است که هم با کمک خیّرین و هم با همکاری تمام بچه‌های گروه انجام می‌شود؛ همچنین از سال ۱۳۹۵ وارد بحث اشتغال شده و در زمینه‌های کشت انواع زعفران، خشکبار، بسته‌بندی محصولات و.. اشتغال ایجاد کردیم.

تامین هزینه ۱۵۰ میلیونی جراحی کودک یک و نیم‌ساله

سهرابی فعالیت‌های مرکز نیکوکاری و گروه‌جهادی خود را به چندین حوزه تقسیم کرده و گفت: افرادی که وارد دفتر موسسه نیکوکاری ما می‌شوند، از طیف‌های مختلفی هستند که هر کدام مشغله و مشکلات خاص خود را دارند؛ از این رو ما موظف هستیم تا جایی که ممکن است در هر زمینه‌ای کمک‌ حال این افراد باشیم؛ پرداخت و ثبت بیمه تامین‌اجتماعی، اعطای تسهیلات به افراد نیازمند و علی‌الخصوص خانواده‌های مستحق و افراد معتادی که ترک کرده‌اند، تامین مسکن، جهیزیه و.‌. تا آنجا که از دست‌مان بر می‌آید و به عنوان نیازمندی که گرفتار است و گرهی در زندگی دارد، شناسایی شده و یاری داده می‌شوند و سعی ‌می‌کنیم به افراد مراجعه‌کننده تا احد امکان کمک کرده و کار آنها را درست کنیم.

وی افزود: بارهای شده افرادی با بیماری‌های خاص از شهرستان‌های دیگر آمده‌اند که توسط دوستان ما در سایر مناطق کشور معرفی شدند و این افراد به دلیل ضعف مالی، موفق به عمل جراحی نشده‌اند و این اقدام با تامین مالی به واسطه این مرکز نیکوکاری انجام شده به‌نحوی که یک بار کودکی یک و نیم ساله با بیماری مواجه بود و هزینه عمل مبلغی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون به این کودک اختصاص یافته و سلامتی به این کودک اعطا شده تا در بحث‌های درمانی نیز، کار‌های موثری انجام داده باشیم.

سهرابی در انتهای سخنان خود، از تاسیس صندوق قرض‌الحسنه این مرکز نیکوکاری خبر داده و گفت: با مشارکت بنیاد علوی، درحال حاضر وام‌هایی به افرادی که شناسایی و معرفی می‌شوند، اعطا شده تا گره از کار این افراد باز شود؛ همچنین درحال راه‌اندازی صندوق مخصوص برای مرکز نیکوکاری هستیم تا بتوانیم با جذب خیرین و مشارکت همدیگر، افراد مستحق را یاری دهیم.

وی افزود: همه روزه ده نفر به طور همزمان در این مرکز نیکوکاری فعالیت می‌کنند و علاوه بر آن، چندین نفر از اعضا نیز در سه روستای محروم اطراف همدان مشغول فعالیت هستند تا بتوانیم به کمک همدیگر، مشکلات را برطرف کرده و نقش خود به عنوان عضوی از گروه‌جهادی در قبال مردم را ایفا کنیم.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up