این کارآفرین بومی ۱۰ نفر از اعضای روستا را مشغول به کار کرد
این کارآفرین بومی ۱۰ نفر از اعضای روستا را مشغول به کار کرد
عرصه: کسب و کار

ابراهیم نظرآقایی ساکن روستای نظرآقای بوشهر، با ظرفیت‌های موجود منطقه در برداشت محصول رطب، ۱۰ نفر را سرِ کار آورده است.

ابراهیم نظرآقایی، کارآفرین جوان شهرستان دشتستان بوشهر، در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم در خصوص فعالیت‌های کارگاه تولید و بسته‌بندی رطب در روستای نظرآقا گفت: برداشت رطب در فصل خاصی از سال انجام‌ می‌شود و پس از مراحل برداشت و انتقال به سردخانه، با بسته‌بندی های نیم‌کیلویی و یک کیلویی در جعبه یا کریستال، محصول راهی بازار می‌شود.

وی افزود: آغاز شروع به فعالیت کارگاه ما از سال ۱۳۸۶ بود که مرحوم پدرم آن را پایه‌گذاری کرد و امروز نیز در فراق او، از سال ۱۳۹۲ من این کار را ادامه دادم و رطب بوشهر را در بسته‌بندی های مختلف و در تمام نقاط ایران به فروش می‌رسانیم.

وی عنوان کرد: ۸ کارگر خانم به عنوان بسته‌بند فعالیت می‌کنند و ۲ نفر کارگر آقا نیز به عنوان رطب‌ریز و در امور حمل‌و‌نقل به انبار و سردخانه به مجموعه کمک می‌کنند؛ همچنین تولید محصول کارگاه و بسته‌بندی و فروش، سالانه مقداری بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن می‌باشد.

این کارآفرین بومی ادامه داد: در محلی سنتی تحت عنوان “چومه”، ضایعات و پوست خرما و رطب که هنگام بسته‌بندی از آن جدا می‌شوند را جمع‌آوری می‌کنیم و از آن در تولید شیره خرما نیز استفاده می‌کنیم.

وی افزود: برای افرادی که می‌خواهند این کار را شروع کنند، یک انبار ۲۰۰ متری در ابتدا برای امور بسته‌بندی و فروش، می‌تواند مکان مناسبی با صرف هزینه کمتر از یک میلیارد باشد و استفاده از دستگاه‌های شست‌وشو و پوست‌کنی نیز برای اجرای این کار نیاز است.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up