این خیریه مردمی، ۷۰۰ خانواده را یاری می‌رساند
این خیریه مردمی، ۷۰۰ خانواده را یاری می‌رساند
عرصه: خیریه

خیریه حضرت زینب(س) از سال ۱۳۷۶ مشغول به کار بوده و به گفته مسئول این خیریه، ۷۰۰ خانواده تحت پوشش کمک‌های مردم‌نهاد و حامیان مستقیم هستند.

کریم امیدی مدیر خیریه حضرت زینب واقع در شهرستان فیروزآبادِ شهر شیراز است. وی درباره فعالیت‌های این خیریه مردمی عنوان کرد: خیریه حضرت زینب از سال ۱۳۷۶ شروع به کار کرده و به گفته مسئول این خیریه تا اکنون نیز به فعالیت خود ادامه داده و ۷۰۰ خانواده نیازمند را تحت پوشش قرار داده است.

وی افزود: برخی خانواده‌ها به دلایل مشکلاتی که در زندگی و اشتغال داشتند و از دریافت وام و تسهیلات و کمک‌هزینه‌های جاری محروم بودند، به واسطه خیریه حضرت زینب، کمک‌هایی فرهنگی، مادی، مسکن، وام قرض‌الحسنه و خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کردند و گره مشکلاتشان باز شد.

وی عنوان کرد: جمع‌آوری کمک‌های مردمی در خیریه به‌طور میانگین هر ماه مبلغی بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان برآورد می‌شود که تماما به وسیله مردم و افراد خیّر تامین می‌شود. خیریه ها می‌توانند حامی مالی مستقیم برای نیازمندان پیدا کنند.

امیدی مسئول خیریه حضرت زینب، نقش خیریه‌ها در یافتن حامی مستقیم را حائز اهمیت دانسته و گفت: نقش مهم خیریه در یافتن حامی مستقیم برای بیماران لاعلاج و با بیماری‌های خاص یا افراد نیازمند واقعی مانند کودکان بی‌سرپرست یا خانواده‌های بی‌بضاعت بسیار مهم است و در خیریه حضرت زینب، بارها حامی مستقیم برای افراد مستمند، پیدا شده که به طور مستمر به این نیازمندان یاری می‌رسانند.

وی در خصوص چگونگی جذب افراد خیّر و تامین مالی خیریه گفت: سال‌های گذشته، یک فروشگاه فروش محصولات راه‌اندازی شد که از محل سود این فروشگاه، برای نیازمندان تامین مالی می‌شد و اکنون نیز چند حامی و خیّر ثابت و مستقیم وجود دارند؛ همچنین صندوق‌های خدمات و کمک‌های مالی در خانه‌های مردم قرار داده شد تا هر شخص به اندازه توان خود، یاری‌گر نیازمندان باشد.

وی افزود: خیریه، افراد و خانواده‌های نیازمند را به افراد خیّر معرفی می‌کند و فرد خیّر به طور مستقیم میزان کمک‌های نقدی خود را به آن‌ خانواده یا کودک می‌رساند؛ همچنین خیریه بررسی می‌کند هر زمانی که خانواده یا شخص تحت حمایت، از وضعیت خوبی برخوردار شده و توانست مشکل خود را حل کند، فرد خیّر حامی خود را با گزارش خیریه تغییر می‌دهد.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up