اینجا زندگی برای گرفتارشدگان در دام اعتیاد مجددا جریان می‌یابد
اینجا زندگی برای گرفتارشدگان در دام اعتیاد مجددا جریان می‌یابد
عرصه: خد, خدمات اجتماعی

عباس‌علی امینی، مدیرمسوول مرکز ترک اعتیاد شهید خبوشانی استان اصفهان درگفتگو با سایت خبری مامردم، اظهار کرد: مرکز ترک اعتیاد شهید خبوشانی مجوز خود را از بهزیستی استان دریافت کرده و در حال حاضر ترک اعتیاد را به روش سم زدایی بدون دارو پیش می‌برد به طوری که یک هفته شخص بیمار در قرنطینه نگه داری می‌شود و پس از سم زدایی با استفاده از امید دهی توسط افراد بهبودیافته انگیزه و امید پیدا می‌کند.

وی افزود: ابتدا گفتار درمانی انجام می‌شود در هفته دوم تا فرد برای حضور در جلسات گروه‌های خودیاری و بهبودی در هفته سوم آماده شود.

امینی تاکید کرد: این مرکز حدود ۱۴ سال است که فعالیت دارد و مشغول درمان بیمارانی می‌باشد که در دام اعتیاد افتاده و امید به زندگی را از دست داده‌اند.

مدیرمسوول مرکز ترک اعتیاد شهید خبوشانی استان اصفهان گفت: عمده مصرف معتادین منطقه تریاک، هروئین و بعد شیشه است.

وی گفت: درمان در این مرکز ترک اعتیاد کاملا به شکل داوطلبانه است و سالانه ۵۰۰ الی ۶۰۰ نفر بیمار به مرکز مراجعه می‌کنند که عمده مراجعات در زمستان‌ها است.

امینی ادامه داد: مبلغ تعیین شده برای دوره درمان ۳۰ روزه ۲ میلیون ۳۰۰ هزار تومان است که برخی مددجویان که توانایی پرداخت هزینه را ندارند یا ۵۰ درصد تخفیف می‌گیرند و یا هزینه‌شان توسط خیرین تامین می‌شود.

مدیرمسوول مرکز ترک اعتیاد شهید خبوشانی استان اصفهان با اشاره مشارکت خیرین در بحث ترک اعتیاد گفت: علاوه بر تقبل هزینه‌ تعیین شده کمک در بحث اعطای بسته‌های غذایی به کمپ نیز پیش قدم هستند.

وی در خصوص ارائه مشاوره به خانواده مددجویان، بیان کرد: جلسات متعددی را با هدف ارائه مشاوره برای خانواده‌های مددجویان برگزار می‌شود.

امینی در خصوص شرایط خودش نیز گفت: بنده کاملا همدرد با مددجویان هستم چرا که زمانی خودم نیز جزوی از این افراد بودم که خوشبختانه اکنون ۲۱ سال است پاکی دارم و دارای مدرک مهندی متالوژی می‌باشم.

مدیرمسوول مرکز ترک اعتیاد شهید خبوشانی استان اصفهان تاکید کرد: در راستای اشتغال‌زایی بهبودیافتگان کارگاهی را در جوار هم راه‌اندازی کردیم به نام بسته بندی چیپس میوه همه کارکنان آن‌ها با دریافت کارت بهداشت مشغول هستند.

 

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up