ایجاد انگیزه و خودباوری، مهم ترین رکن انجام کارهای جهادی است
ایجاد انگیزه و خودباوری، مهم ترین رکن انجام کارهای جهادی است
عرصه: خدمات اجتماعی

اعضای گروه‌های جهادی شهر بابک کرمان با تعاملات سودمند و تقسیم وظایف، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را شناسایی کردند و با الگو از نصایح امام راحل، اقدامات جهادی انجام می‌دهند.

مسئول اعضای گروه‌های جهادی شهر بابک کرمان در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم، در خصوص اقدامات اعضای این گروه‌های جهادی توضیح داده و گفت:
در ابتدای امر، هدف ما این بود که بتوانیم مانند دفاع مقدس همه مردم را به شکل یک اجتماع متحد درآوریم؛ درست همان کاری که امام راحل انجام داد.

وی عنوان کرد: پس از گفتمان‌های بسیار با بقیه اعضا، به این نتیجه رسیدیم که باید از شهر قم خارج شده و فعالیت‌های خود برای رسیدن به اهداف جهادی را بیشتر از قبل به جامه عمل درآوریم و همین سبب شد تا قم را به مقصد زادگاه خود یعنی شهر بابک در استان کرمان ترک کنیم.

نتایج گام دوم انقلاب با الگو گرفتن از ایجاد خودباوری توسط امام خمینی(ره) میسر است

عضو فعال و مجاهد حوزه علمیه، مهم‌ترین اقدام برای حرکت در مسیر آرمان‌های انقلاب را، ایجاد انگیزه و خودباوری در بین جوان و نوجوان دانسته و گفت:

پس از هجرت از قم، به مدت ۴ سال در کرمان مستقر شده و به مرور با شناسایی ظرفیت‌ها توانستیم با شناسایی افراد در دو سال نخست، مسیر خود را تعیین کنیم سپس در طول دو سال بعد، نخستین اقدام مهم ما با الگو گرفتن از سیره و سخنان امام خمینی(ره)، ایجاد انگیزه در بین افراد بود؛ لذا امام خمینی با سخنان و رهنمود‌های خود، ۸ میلیون نفر را در مسیر مثبت انقلاب قرار داد و امروز ما نیز باید در گام دوم انقلاب، با دور هم جمع شدن در هسته‌های اجتماعی و ایجاد ارتباطات خوب، خودباوری را در بین مردم ایجاد کنیم.

وی افزود: شرایط بومی، اقلیمی و معیشتی هر شهر نسبت به مناطق دیگر متفاوت است؛ پس ما سعی کردیم با شناسایی این ظرفیت‌ها و آگاهی از وضعیت موجود شهر، اقدامات سنجیده‌ای انجام دهیم؛ همچنین جوانان و نوجوانانی که حس خودباوری را از دست داده بودند و در حاشیه‌های شهر زندگی می‌کردند، در کارهای جبهه‌محور و جهادی شرکت داده شدند و با عزم و اراده خود، کارهای مهمی انجام دادند.

۱۵۰ نفر نیروی فعال در شهر وجود دارد

مسئول گروه جهادی شهر بابک کرمان، مهم‌ترین اقدام رهبران اجتماعی را ایجاد خودباوری در بین آحاد مردم عنوان کرده و گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه‌های گام دوم انقلاب به وضوح اهمیت سیره و توصیه‌های امام راحل را بیان کردند؛ پس ما نیز به عنوان عضو کوچکی از اعضای گروه‌های جهادی باید با ایجاد تعامل و بسترسازی، زمینه‌های این فرمایشات امام را مهیا سازیم.

وی افزود: از دیگر اقدامات مهم ما طی سال‌های اخیر، ایجاد هسته‌های حل مسائل نوجوان، هسته‌های مسائل دانشجویی، کارهای محله‌محور و الگوهای مساجد محلات بود که با کنشگری و با تشخیص نیروهای سازمان‌یافته و با حضور ۱۵۰ نیروی فعال در محلات، به بهترین حالت انجام شده و این افراد در محلات زندگی خود، مسئولیت‌های اجتماعی را پذیرفتند.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up