ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی، هدف مهم فعالیت‌های این گروه جهادی است
ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی، هدف مهم فعالیت‌های این گروه جهادی است
عرصه: کسب و کار

حتما شنیده‌اید که می‌گویند: باید ماهی‌گیری را به دیگران یاد دهیم نه اعطای ماهی را. یک گروه‌جهادی فعال در زمینه‌های اقتصادی، جامه عمل به این شعار پوشانده و با یاد دادن راه‌ و روش کسب درآمد، بسیاری از محرومان را صاحب شغل ساخته است.

حجت کفاشی دانشجوی بیرجندی رشته اقتصاد‌ انرژی دانشگاه تهران در مقطع دکتری، مسئول گروه‌جهادی مهر‌ مهدوی با عنوان صاحب‌الزمان مشغول فعالیت است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم، در خصوص فعالیت‌های‌ این گروه‌جهادی عنوان کرد: فعالیت‌های مختلفی در گروه جهادی ما، نه تنها در منطقه زندگی بلکه در سایر استان‌ها نیز انجام شد؛ نمونه‌ای از کار‌های عمرانی ما در گذشته مربوط به سیل‌هایی است که در استان‌های شمال یا جنوب کشور اتفاق افتاد و ما در مناطق سیل‌زده حاضر شده و به کمک‌رسانی پرداختیم؛ همچنین با طبخ غذا، کمک‌حال افراد آسیب‌دیده بودیم.

وی افزود: فعالیت‌های ما منحصر به محدوده بیرجند نبوده و علاوه بر فعالیت‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی در بحث اقتصادی نیز فعالیت داشتیم؛ مدتی پیش با کمک خیرین، اقدام به تهیه تنور‌های گازی و توزیع آنها در روستاهای محروم کردیم تا بانوان سرپرست خانوار بتوانند با این تنور‌ها، اشتغال‌زایی کرده و درآمدی کسب کنند.

هدف اصلی ما، ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم است

کفاشی، تمرکز بر اشتغال‌زایی را اصلی‌ترین هدف مجموعه جهادی خود عنوان کرده و گفت: خرید تنور‌های گازی و توزیع آن‌ها در مناطق محروم سبب شد تا عده ای افراد خیّر، با بهره از این اقدام موثر در رفع محرومیت‌زدایی، چندین نانوایی مجهز در این مناطق را راه‌اندازی کنند تا موجب اشتغال‌زایی شود؛ پس می‌بینیم که هدف از کارهای جهادی صرفا توزیع بسته‌های معیشتی و طبخ غذای گرم نیست و اهداف مهمی مانند ایجاد اشتغال پایدار نیز در گروه‌های جهادی قابل انجام است.

وی افزود: توزیع جوجه‌های طبیعی کوچک در مناطق روستایی، برای پرورش و فروش آنها در آینده، از دیگر اقداماتی بود که در کنار سایر امور اقتصادی برای ایجاد اشتغال انجام شد‌ و این ایده یک راهکار ابتدایی برای اشتغال‌آفرینی است.

توجه و استفاده از بافت طبیعی منطقه موجب درآمدزایی می‌شود

کفاشی، استان خراسان جنوبی را دارای پتانسیل بسیاری در زمینه‌های اقتصاد گردشگری و کشاورزی دانسته و گفت: وجود کویر‌های متعدد و بافت طبیعی زیبا در خراسان‌جنوبی این امکان را به گردشگران می‌دهد تا با سیاحت و تفریح در این استان، با منابع طبیعی عالی، اوقات خوبی داشته باشند که این مورد تلاش مضاعف مسئولان در بحث گردشگری را می‌طلبد و با توجه ویژه به بخش گردشگری، می‌توان درآمد خوب به دست آورد و سرمایه را به سمت استان جاری ساخت.

وی افزود: محصولات عناب، زرشک و زعفران با توجه به آب‌وهوای استان، به وفکر کشت شده و قابلیت درآمدزایی در بخش اقتصاد کشاورزی، از دیگر مزایای خراسان جنوبی می‌باشد که متاسفانه با مشکلاتی در فروش و بازاریابی مواجه‌ هستیم و زعفران و سایر محصولات استان، با بسته‌بندی‌های دیگر و قیمت‌های گزاف در سایر مناطق به فروش می‌رسد.

کفاشی در انتهای سخنان خود، تمرکز بر ظرفیت‌های موجود را مهم‌ترین اصل اشتغال‌زایی و کسب درآمد عنوان کرده و گفت: توجه به ظرفیت‌های بومی منطقه، زمانی منجر به اشتغال‌زایی می‌شود که از زیرساخت مناسبی برخوردار بوده و بتوان بهترین استفاده را از آن‌ها برد؛ همچنین ما در گروه جهادی این شرایط را مهیا ساختیم تا در زمینه‌های علمی و آموزشی، نه تنها کودک‌ونوجوان بلکه افراد بزرگسال نیز به تحصیل مشغول شده و با یادگیری و کسب آگاهی در علوم مختلف، پیشرفت و سعادت را برای منطقه خود به ارمغان آورند.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up