ایجاد اشتغال با اعتبار ۵ میلیون تومان توسط خیریه نذر اشتغال امام‌حسین(ع)
ایجاد اشتغال با اعتبار ۵ میلیون تومان توسط خیریه نذر اشتغال امام‌حسین(ع)
عرصه: کسب و کار

ایجاد اشتغال و درآمد‌زایی یکی از چالش‌های اساسی امروز محسوب شده که بسیاری از افراد به دلیل نداشتن اعتبار و سرمایه کافی یا نبود راه‌حل و ایده مناسب برای شروع کسب و کار، از آن دوری می‌کنند. موسسه نذر اشتغال امام حسین(ع) با ارائه راهکارها و آموزش‌های لازم، این مشکل را حل می‌کند.

اکبر اخوان مقدم مدیر عامل خیریه نذر اشتغال امام حسین در اصفهان است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم اظهار کرد: ماهی دادن بهتر است یا آموزش ماهی‌گیری؟ در جامعه ما می‌گویند آموزش ماهی‌گیری بهتر است. از این رو ما فقط نذر اشتغال داریم و راهکاری برای این موضوع در نظر داریم تا مقداری از سیاست‌های گذشته را تغییر دهیم.

وی افزود: در حاشیه اصفهان و روستاها، تا هزار اشتغال ایجاد کردیم و بزرگترین کارآفرین اجتماعی مستقل در کشور هستیم. برای انجام این کار و نذر اشتغال نیاز به یک محل مانند مسجد یا خیریه هست، همچنین یک نفر ناظر دائمی می‌خواهد تا همیشه روی کار باشد و تمام جوانب اجرای آن را در نظر داشته باشد.

وی عنوان کرد: علاوه بر آن، برای هر اشتغال ۵ میلیون تومان سرمایه نیاز است؛ با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و ایجاد کسب‌وکار با سرمایه‌های بالای ۱۰۰ میلیون، این مقدار اعتبار بسیار ناچیز است.

اخوان مقدم خاطرنشان کرد: مورد مهم دیگر، لزوم حضور یک کارشناس در هر منطقه است تا با ارزیابی و تحلیل مناطق، پتانسیل‌ها را شناسایی کرده و بر حسب آنها، نوع کار مشخص شود. در این سطح، زحمت‌ها و مشکلات بیمه، دارایی، کارهای اداری و مشکلات فروش با ارائه راهکار‌هایی توسط ما حل می‌شود و سختی‌هایی که در این مسیر به وجود می‌آید، با راهنمایی‌های خیریه نذر اشتغال، برطرف می‌شود.

keyboard_arrow_up