اوج خدمت در دوران ترس؛ کرونا را با همّت یکدیگر شکست دادیم
اوج خدمت در دوران ترس؛ کرونا را با همّت یکدیگر شکست دادیم
عرصه: خدمات اجتماعی

فعالیت‌های گروهان جهادی در دوران کرونا نشان از شجاعت و اتحاد اعضا بود که نتایج این کار در نجات جان شهروندان و اعضای کادر درمان، خود را نشان داد.

سیدحسین هاشمی‌نژاد، اهل شهرستان بهشهر مازندران است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم اظهار کرد: فعالیت‌های جهادی ما از دوران همه‌گیری کرونا آغاز شد و در این دوران با همکاری سایر ارگان‌ها، به پاک‌سازی معابر و خدمات‌رسانی به مردم مشغول بودیم؛ وظیفه‌ای که کمتر کسی در آن زمان عهده‌دار می‌شد.

وی افزود: از دیگر اقدامات مهم ما درطول دوران همه‌گیری کرونا، تجهیز و احداث مراکز و سوییت‌هایی بود که پرسنل و افراد کادر درمان که مبتلا به ویروس یا مشکوک به مبتلا بودند، در آنجا مستقر می‌شدند تا به حد کامل درمان برسند.

طراحی و تولید لباس‌های بهداشتی در اوج کرونا

هاشمی‌نژاد عنوان کرد: در اوایل همه‌گیری کرونا به تهیه لباس‌ها و تجهیزات بهداشتی مانند عینک و ماسک و روپوش و.. پرداختیم و پس از مدتی، به دلیل هزینه بالای این کار، آن را ادامه نداده و تصمیم گرفتیم تا خودمان این لباس‌ها را تولید کنیم.

وی تصریح کرد: شرکت‌های تولید لباس، الگوی تولید این لباس‌ها و تجهیزات را در اختیار ما قرار ندادند؛ از این رو با کمک چندین بانوی خیاط، در ابتدا الگوی لباس‌ها را طراحی کرده و سپس اقدام به تولید لباس‌ها کردیم که این لباس‌ها توسط مرکز بهداشت نیز به تایید رسید.

هاشمی‌نژاد ادامه داد: به دلیل حجم بالای کار، چندین سرگروه انتخاب کردیم و هر سرگروه، بخشی از کار را به چندین خانم خانه‌دار واگذار می‌کرد و پس از تحویل الگو و پارچه‌های برش‌خورده، پارچه‌های دوختی را از منازل جمع‌آوری می‌کردند. پس از تحویل اجرای کار نیز، لباس ها را ضدعفونی کرده و به مراکز بهداشت تحویل دادیم.

وی خاطرنشان کرد: به جرئت می‌توان گفت تنها شهرستان در مازندران که فوتی کادر درمان نداشت، شهرستان بهشهر بود که به دلیل وحدت مردم و اقدام به موقع و کمک‌های خیّرین برای تهیه دستکش و پارچه برای لباس، این اقدام عملی شد.

توزیع ۱۰ هزار و ۲۰۰ غذای گرم بین نیازمندان

هاشمی‌نژاد در ادامه صحبت‌های خود گفت: پس از دوران کرونا نیز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی زیادی انجام یافت و چون برخی مناسبت‌ها مثل جشن عید غدیر در دو سال سلطه کرونا برگزار نشد، شورای فرهنگی شهرستان تصمیم گرفت با توزیع غذا این کاستی را جبران کند؛ از همین رو ۱۰ هزار و ۲۰۰ غذای گرم در ۵ آشپزخانه با کمک‌های مردمی به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان طبخ شد و بین نیازمندان توزیع گردید.

وی افزود: هزار بسته مواد خوراکی در پویش بهار مهدوی بین نیازمندان پخش شد که این کار نیز با همیاری مردم و همت اهلی شهر صورت گرفت.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up