الگوی ماندگار این شرکت تعاونی برای یاری دادن مردم
الگوی ماندگار این شرکت تعاونی برای یاری دادن مردم
عرصه: قرض الحسنه

شرکت تعاونی تامین نیاز مشاغل با فعالیت در عرصه‌های مختلف، نظیر امور جهادی، آموزش، اشتغال‌زایی، تسهیلات و.. نقش مهمی در ارتقای سطح کیفیت معیشت اهالی روستا داشته است.

کریم چوگانی رئیس هیئت مدیره تعاونی تامین نیاز مشاغل تسهیل‌گران یکی از روستاهای منطقه آذربایجان غربی می‌باشد. وی با تاسیس این تعاونی، بسیاری از اهالی روستا را یاری رسانده‌ و کمک‌حال افراد ‌کم‌بضاعت بوده است‌. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم در ارتباط با فعالیت‌های این تعاونی مردمی گفت:

قبل از تاسیس این تعاونی، از بستر پایگاه موفق به اشتغال‌زایی برای چندین نفر از اعضای بسیج شدیم و با تاسیس تعاونی نیز به واسطه صندوق قرض‌الحسنه، هر سال برای ۱۵ نفر از اعضای صندوق، وام قرض الحسنه پرداخت می‌کنیم؛ همچنین از سال ۱۳۹۶ اقدام به تاسیس، عضوگیری و افزایش اعضای صندوق‌ها کرده و همه ساله با اعطای وام‌های اشتغال‌زایی، تعدادی از اعضای روستا را یاری رسانده‌ایم.

وی افزود: نحوه کار صندوق‌ها به این نحو بود که پس از ۳ سال فعالیت صندوق‌ها، آن‌ها را به تعاونی تامین نیاز مشاغل تسهیل‌گران تبدیل کرده و فعالیت را در قالب تعاونی ادامه دادیم و علاوه بر فعالیت‌های قرض‌الحسنه که موجب اشتغال و کمک‌درآمد برای اهالی روستا است، دو گروه جهادی نیز به وجود آمده که در امور عمرانی و کمک به افراد خسارت‌دیده در بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، یاری‌گر افراد نیازمند هستند.

چوگانی ادامه داد: در بحث اشتغال‌زایی نیز اقدامات خوبی نسبت به اهالی روستا شکل گرفته و تا کنون ۲۵ نفر در زمینه تولیدات دامی و پرورش گاو و گوسفند تسهیلات دریافت کرده و حدود ۵ خانوار نیز تسهیلات بافندگی فرش و قالی در صنایع اشتغال داخل خانه را دریافت کرده‌اند.

تعاونی تامین نیاز روستا به امور آموزشی نیز توجه دارد

چوگانی، فعالیت‌های تعاونی روستا در سبک کشت محصولات را از دیگر وظایف تعاونی دانسته و گفت: علاوه بر فعالیت‌های جهادی و صندوق‌های قرض‌الحسنه، از دیگر فعالیت‌های مثبت تعاونی، آموزش برای کشاورزان در خصوص سبک کشت اصولی و صحیح است که از هدر رفت منابع جلوگیری می‌کند.

وی افزود: ما با شناسایی کشاورزان شاغل که از لحاظ درآمد به مشکل خورده و نیاز به حمایت دارند، نسبت به اعطای تسهیلات از طریق صندوق اقدام نموده و با این کار علاوه بر کمک به آن شخص، منجر به اشتغال‌زایی نیز ‌می‌شویم.

وی عنوان کرد: از دیگر اقدامات مهمی که در تعاونی صورت گرفته، ارتباط موثر با نهادهای جهاد کشاورزی، کمیته امداد، صنعت و معدن و.. بوده که منجر به تخصیص بهینه منابع بین اهالی منطقه شده و توزیع مناسب و هدفمند یارانه‌ها و اقلام خوراکی نظیر برنج، شکر، مرغ و.. به دست افراد محتاج و نیازمند واقعی به انجام می‌رسد.

وی نقش تعاونی روستا در ایجاد اشتغال خانگی برای اهالی را مثمرثمر عنوان کرده و گفت: زنان کم‌بضاعتی که سرپرست خانوار هستند، با شناسایی مناسب، به عضویت تعاونی در آمده و از محل صندوق، با فراهم ساختن مواد اولیه کار، شغل‌های بافندگی فرش و قالی را در خانه انجام می‌دهند.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up