اقدامات پایگاه جهادی شهید چمران در مقابله با محرومیت‌زدایی
اقدامات پایگاه جهادی شهید چمران در مقابله با محرومیت‌زدایی
عرصه: خدمات اجتماعی

پایگاه جهادی شهید چمران در تبریز، با جمع‌آوری مبالغ و کمک‌های مردمی از مناطق مرفه شهر، آن‌ها را در مناطق کم‌برخوردار هزینه می‌کند و با اجرای برنامه‌های فرهنگی، شادی و نشاط را در بین مردم به وجود می‌آورد.

 

حسام رحیمی، مسئول پایگاه جهادی شهید چمران واقع در شهر تبریز است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری مامردم اظهار کرد: عمده فعالیت‌های ما بیشتر در بحث ارتقاء سطح خانواده متمرکز است. از این رو در کمک به خانوار کم‌برخوردار موفق به طبخ و توزیع غذای گرم در ۶ ماه گذشته شدیم که در ۵ مرحله انجام شد و به ترتیب، ۳۰۰، ۴۰۰ و ۱۰۰۰ پُرس غذا در محلات محروم و مستعد نیاز، توزیع شده است.

وی افزود: از دیگر اقدامات ما، اجرای برنامه‌های فرهنگی در اعیاد به طور محله‌محور و در قالب مسجد بود و در این راستا، برگزاری جشن و دعوت از مردم محله در محوطه مسجد و اجرای نمایش خیابانی و آتش‌بازی و نمایش‌هایی که باعث شاد شدن مردم می‌شود، از جمله کار ها بودند؛ همچنین حضور خبرگزاری‌ها در پوشش و نشر این نوع برنامه‌ها، نقش بسیاری در ترویج آن داشته است.

شناسایی خانواده‌های کم‌برخوردار با کمک سایر گروه‌ها

وی عنوان کرد: در بحث توزیع بسته‌های معیشتی، برای شناسایی افراد نیازمند از دیگر گروه‌های جهادی نیز استفاده می‌کنیم. همچنین، نقش سازمان بهزیستی در معرفی افراد نیازمند مهم بوده و کمک کرده تا بسته‌های معیشتی به درستی و بدون تکرار توزیع شوند.

رحیمی با اشاره به اقدامات فرهنگی پایگاه جهادی شهید چمران عنوان کرد: دعوت از خانواده‌های شهدا، راویان دفاع‌مقدس و پیشکسوتان و جانبازان برای تجلیل و حضور معنوی در بین مردم از دیگر اقدامات فرهنگی ما بود که در راستای ارج نهادن به ارزش‌های انقلاب اسلامی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: دعوت از گروه‌های جهادی و موسسه‌های نیکوکاری و جمعیت‌های مردمی برای انجام کارهای مشارکتی و تبادل افکار و هدفمندسازی کارهای مشترک و تسهیل امور با تعامل سازنده، از دیگر نقاط مثبت فعالیت‌های اخیر ما بودند.

keyboard_arrow_up